Re: Polskie literki w poczcie

Autor: Piotr A. Dybczynski (dybol_at_phys.amu.edu.pl)
Data: Tue 18 Apr 1995 - 08:11:23 MET DST

Michal Jankowski i Andrzej Gorbiel dyskutuja ostatnio jak wprowadzic
polskie ogonki do poczty (przepraszam jesli pominalem innych dyskutantow).

Wtracam wiec i ja swoje trzy grosze.

Mysle, ze przejscie na poczte 8-bitowa ma sens tylko jesli bedzie
powszechne. W takiej sytuacji _jestem_zdecydowanie_za_. Uruchamianie
MIME tylko dla ogonkow to gruba przesada (IMHO).

A co do EBCDIC to jezeli ktokolwiek go uzywa to i tak musi przekodowywac
nawet 7-bitowe teksty!

A co do tego jaki kod bedziemy uzywali to najmniejszy klopot. Mamy do
wyboru raptem trzy, cztery realne propozycje i nawet jak podzielimy sie
na klany to sobie przekodujemy. Samo sie dotrze a nie zdziwilbym sie gdyby
wygrala Mazowia.

A ponadto najwazniejsze:

Przejscie (powszechne) na kod 8-bitowy _nie_wymusza_zmian_ tylko je
umozliwia. Jak ktos nie chce uzywac ogonkow to bedzie dalej pisal w
ASCII (z definicji 7-bitow, fakt).

Przejscie na MIME wymusza atywnosc adminow i/lub userow.

Od samego poczatku bardzo irytuje mnie niemoznosc uzywania polskich
literek w poczcie i goraco popieram starania o zmiane stanu rzeczy.

PAD

  Piotr A. Dybczynski, e-mail: dybol_at_phys.amu.edu.pl,
             Astronomical Observatory, A.Mickiewicz University
  tel +48.61.679670, Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND