(no subject)

Autor: Piotr Wisniowski (wisniowpi_at_sgh.waw.pl)
Data: Thu 06 Apr 1995 - 18:22:51 MET DST


Nadawca CENTRUM SZTUKI WSPOLCZESNEJ
        Zamek Ujazdowski
        Warszawa ul. Aleje Ujazdowskie 6
        telefon: 628 12 71
        fax: 628 95 50
        lub
        po 20.00 29 66 96

W dniach 10 - 24 .04 organizujemy najwieksza w tej czesci
Europy Wschodniej wystawe instalacji komputerowych zwiazanych
z zagadnieniami Multimediow, wirtualnej przestrzeni oraz szeroko pojetej
grafiki komputerowej.
Wiecej szczegolow dalej...

                        A p e l !!!!

Aby uruchomic jedna z intalacji niezbedny jest nam komputer

MAC 840 AV 2 mega VideoDram

        lub mac II fx

lub Quadra 700 lub 800 lub 900 lub 950 koniecznie z karta Nuvista,
        oraz z wbudowana katra APPLECARD (prefered GC 8 -27)
        or any video out.

Ponosimy wszelkie koszta transportu, najmu lub wszelkie inne,
zapewniamy szeroka reklame w mediach na warunkach do uzgodnienia.

OPIS INSTALACJI:

SHADOWS / CIENIE
Interaktywny environment - cyfrowa projekcja video
An interactive digital video projection environment

Produkcja / Production: Digital Arts Department, Academie Minerva, Groningen, Holandia /
Holland, Little Pig Productions, London, Anglia / England. 1 Macintosh Quadra 840AV
16/500, 1 NuVista, 1 video camera, 1 LCD video beam. 20 m X 15 m X 5 m, cz-b / b&w,
niemy / silent. Copyright 1993 A Little Pig Production. Copyright by Simon Biggs 1993.

Widz wchodzi do dużego ciemnego pokoju. Na co najmniej jednej ścianie projektowane są
nagie postaci ludzkie, kobiety i mężczyzni, wielkości większej niż naturalna, czarno-białe w
czarnej przestrzeni. Sylwetki te poruszają się niepewnie, wciąż rozglądając się wokół siebie,
jak gdyby usiłowały zlokalizować widza, którego nie są w stanie zobaczyć.
Znajdując się w pomieszczeniu, widz staje na drodze wiązki promieni z projektora i przez to
rzuca własny cień na ściany wokół niego; obok projektowanych sylwetek. Jego cień porusza
się wraz z nim. Jeśli cień dotknie którejś z sylwetek, ta obróci się, spoglądając w stronę, z
której została dotknięta, a potem oddali się o krok od cienia widza. Odchodząca figura
zmienia cechy tożsamości i staje się inną osobą. Jeśli została dotknięta z lewej strony
ciała, zmienia tożsamość i płeć; jeśli natomiast z prawej - zmienia tylko tożsamość.
Każda postać pamięta, skąd początkowo nadeszła; jeśli przebywa w innym miejscu i przez
pewien określony czas nie została dotknięta, próbuje wrócić tam, skąd przyszła.
Instalacja ta działa przy dowolnej liczbie widzów. Obecność kilkunastu osób może
sprawić, że wszystkie projektowane postaci znikają z pomieszczenia (ze ścian), wyparte
dotykającymi ich cieniami. Po pewnym czasie sylwetki będą usiłowały powrócić na ściany,
ale nie zdołają tego zrobić, jeśli w pokoju będzie nadal wielu widzów. Ściany mogą być
zarówno pełne postaci (przy kilku osobach w pokoju), jak i zupełnie czarne (kiedy pokój jest
pełen widzów). Można naraz dotykać i wchodzić w interakcję z dowolną liczbą figur w
określonym czasie.
Instalacja "Shadows" powstała dzięki cyfrowemu zapisowi w komputerze niezliczonych ujęć
(sekwencji) poszczególnych aktorów/modeli stojących względnie nieruchomo lub chodzących
w lewo i w prawo. Sekwencje ruchu każdej z osób zostały następnie ze sobą zmieszane w
celu uzyskania efektu zmian płci i tożsamości. Wszystkie sekwencje wczytano do RAM
tworząc zbiór (bibliotekę), tak, aby możliwe było ich szybkie (w czasie rzeczywistym)
odczytanie. Podczas projekcji poszczególne postaci są tworzone w czasie rzeczywistym.
Końcowy obraz na ścianie składa się z kilkunastu postaci, które chodzą, poruszają się i
przeobrażają niezależnie od siebie nawzajem.
Oprogramowanie sterujące zachowaniem postaci i lokalizujące pozycję cieni, rzucanych przez
widzów, powstało dzięki technikom zorientowanym na przedmiot, umożliwia to
jednoczesność i wzajemną niezależność zachowań każdej z sylwetek, jak również
wyposaża je w pewnego rodzaju inteligencję. Każda postać jest świadoma zewnętrznych
granic swojego zachowania.
Układ komputerowy pozwala na odtwarzanie w czasie rzeczywistym sekwencji video w
reakcji na obecność widzów. Reagowanie zachodzi dzięki technikom sprzężenia
zwrotnego. Komputer ustawicznie kontroluje wytwarzany na ścianie obraz za pomocą
kamery video widzącej przy słabym natężeniu światła, która podłączona jest do urządzenia
wychwytującego poszczególne klatki-obrazy. Każda zmiana, taka jak cień widza rzucony na
obraz, jest rozpoznawana i rejestrowana, a następnie wykorzystywana przez daną postać do
zmiany zachowania.

MIĘDZYNARODOWA WYSTAWA FILMU, VIDEO I SZTUKI KOMPUTEROWEJ
INTERNATIONAL FILM, VIDEO AND COMPUTER ART EXHIBITION

CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ - ZAMEK UJAZDOWSKI
CENTRE FOR CONTEMPORARY ART - UJAZDOWSKI CASTLE

Pomoc (instytucje): The American Center, ATM Sp. z o.o., The British Council, Goethe-
Institut, Instytut Kultury Austrii, Phillips Polska, Węgierski Instytut Kultury
pomoc (osoby): Ewa Ayton, Renata Prokurat, Jerzy Roguski, Peter Seel, Dorota Stojda,
Christina Tabor, Jacek Wiśniewski, Paweł Krawczyk

autorzy:
Max Almy & Terry Yarbrow (USA)
Michael Bielicky (Czechy/Niemcy)
Simon Biggs (Australia/Wielka Brytania)
Gabor Body (Węgry)
Patrick Bokanowski (Francja)
Vera Frenkel (Kanada)
Izabella Gustowska
Alexander Hahn (Szwajcaria)
Gustav Hamos (Węgry/Niemcy)
Lynn Hershman (USA)
Sanja Ivekovic & Dalibor Martinis (Chorwacja)
Daniela Alina Plewe & Horst Schulte
Józef Robakowski (Polska)
Christa Sommerer & Laurent Mignonneau (Austria/Francja)

Prosimy o kontakt wszystkich zainteresowanych takze wspolpraca przy dalszych
tego typu projektach.

 Mariusz Szachowski kontakt tylko telefoniczny:

628 12 71 do 73 wew 156 lub 138 w godz. 10 - 17
fax:
lub prosic Dzal Audiowizualny : Marka, Tomka, lub Adama Szymczyka
lub Ryszarda Kluszczynskiego lub 628 95 50



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 15:50:45 MET DST