Re: Jak to jest z tym czasem? (strefy czasowe)

Autor: Jarek Lis (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 28 Mar 1995 - 11:54:43 MET DST

Piotr A. Dybczynski (dybol_at_phys.amu.edu.pl) wrote:
: On Mon, 27 Mar 1995, Andrzej Resztak wrote:
: > Czy podane definicje nie sugeruja, ze zmiana odbywa sie w ostatnia niedziele
: > odpowiedniego miesiaca? Podczas gdy w Polsce w pierwsza po rownonocy.
: > To nie zawsze musi byc to samo.
: Jasne, juz w 1996 roku mamy dwie niedziele marca po rownonocy: 24 marca i 31
: marca. Pamietam rok lub dwa lata temu urywaly sie u nas w Obserwatorium
: telefony: wszyscy chcieli na miesiac wczesniej wiedziec kiedy nastapi
: zmiana czasu. Obdzwonilem wtedy co wazniejsze instytucje i wszyscy
: twierdzili. ze nic DOKLADNIE nie wiedza ale w odpowiednim momencie
: telewizja poda....

To pewnie tak jak w starym kawale:
Podroznik zwiedzajac pewne arabskie miasteczko pyta sie mieszkancow skad
znaja dokladny czas. Ano w brytyjskim forcie dokladnie w poludnie
oddaja strzal z armaty. Kapitan fortu: mowiac szczerze nie wiem,
kiedy jest dokladnie poludnie. Jak slonce stoi juz wysoko, to warta
obserwuje meczet. Dokladnie w poludnie muezzin wychodzi na gore zeby
spiewac modlitwe. Wtedy strzelamy.
Muezzin: jak slonce stoi wysoko, to wychodze na wiezyczke. A jak w forcie
strzela to wiem ze jest dokladnie poludnie i zaczynam spiewac..

J.

: Kiedys przeleciala mi przed oczami informacja, ze zmiany czasu w Polsce
: sa obecnie zgodne z jakas miedzynarodowa umowa i wszystko jest wiadome
: na kilka lub kilkanascie lat naprzod.

: Czy ktos ma dostep do tresci tej umowy i zna reguly?

: PAD

: Piotr A. Dybczynski, e-mail: dybol_at_phys.amu.edu.pl,
: tel +48.61.679670, Astronomical Observatory, A.Mickiewicz University
: Postal address: Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND