Re: Jak to jest z tym czasem? (strefy czasowe)

Autor: Jacek Niwicki (yyniwick_at_cyfronet.krakow.pl)
Data: Mon 27 Mar 1995 - 16:55:06 MET DST

resz_at_priam.umcs.lublin.pl (Andrzej Resztak) wrote:

> Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
>
> : Zajrzalem wlasnie do /usr/share/lib/zoneinfo/europe na Sunie, wsrod innych
> : rzeczy bylo:

Moim zdaniem jestesmy BARDZO, ale to BARDZO daleko od swiata i Europy.

Decyzje o zmianie czasu podpisal premiej J. Oleksy i jest to po prostu
decyzja administracyjna i jako taka nalezy ja rozumiec.
Nie sadze aby w dajacej sie przewidziec przyszlosci doszlo d jakiegos
porzadku w sprawie terminow regularnych zmian stref. Nie mysle, aby
obecna i przyszla (?) ekipa rzadowa przejmowala sie ze na swiecie
przyjeto zwyczaj zmiany czasu wlasnie w ta a nie inna niedziele.
Pamietam, ze w bylym Radzieckim Zwiazku stosownym ukazem (tez oczywiscie
administracyjnym) wprowadzano zmiany czasu dokladnie bodajze 1 kwietnia
i 1 chyba pazdziernika bez zawracania sobie glowy czy to niedziela
czy nie.
Przy okazji poczatek wiosny tez byl markowany jako 1 marca i juz. Tak bylo.

Krotko mowiac, mysle, ze co roku nasi administratorzy beda musieli
gzies kolo Wielkiej Nocy recznie modyfikowac czas, bo takie jest i
bedzie uwarunkowanie zewnetrzne (czyli administracyjne).
Swoja droga, az strach pomyslec co sie dzieje z tymi serwerami,
ktore synchronizja czas z czasem na swiecie.

A co do decyzji administracyjnych - RAda Telekomunikacji i cos tam
jeszcze - powolana przez premiera, a obecnie przez Urzad Rady Ministrow
(przewodniczacym Rady jest Marek Car) uchwalila, ze standardem dla
dokumentow w systema UNIXowych w administracji panstwowej jest standard
html. Pokazcie mi mozliwosc i realizowalnosc tego.....
(sa chwalebne wyjatki m.in KBN), ale niestety jedna czy kilka jaskolek wiosny
nie czynia.

Pozdrawiam wiosennie i nie wyspany z powodu "nowego czasu"

JAcek Niwicki