Re: Jak to jest z tym czasem? (strefy czasowe)

Autor: Wojciech Myszka (myszka_at_ldhpux.immt.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 27 Mar 1995 - 11:45:30 MET DST

On 27 Mar 1995, Szymon Sokol (> ) i Tomek Surmacz (> :) pisali:

> : Czyli komputer przestawil sobie date juz chyba z 1:00 na 2:00, zamiast z
> : 2:00 na 3:00 (Godzina 2:56 w ogole nie powinna istniec :-) )
>
> Galaxy chyba zrobilo to samo - w logu nie ma zadnych entries miedzy 1:00 a
> 2:00, za to miedzy 2:00 i 3:00 sa. Uzywamy strefy czasowej 'Poland'.
  ---
  U mnie (hp-ux) w logu (sendmail) sa zapisy z godzin 0:22, 0:52, 1:22, 1:52
  i pozniej po trzeciej... Strefa czasowa:
    (hp)[1023]myszka> echo $TZ
    MET-1METDST
  zapis z NIEMODYFIKOWANEJ /usr/lib/tztab (to pewno nie jest zgodne z
  POSIXem, nie wiem) wyglada tak (celowo cytuje pozycje dla strefy MEZ -
  mozna domniemywac, ze obowiazujecej w Niemczech):
# Mitteleuropaeische Zeit, Mitteleuropaeische Sommerzeit
MEZ-1MESZ
0 3 25-31 3 1983-2038 0 MESZ-2
0 2 24-30 9 1983-2038 0 MEZ-1

# Middle European Time, Middle European Time Daylight Savings Time
MET-1METDST
0 3 25-31 3 1983-2038 0 METDST-2
0 2 24-30 9 1983-2038 0 MET-1

(zapis a'la crontab) strefe czasowa wymieniona w 7 kolumnie nalezy
zastosowac po raz pierwszy o minucie 0 godziny 3 pomiedzy 25 a 31 marca w
latach 1983-2038 koniecznie w niedziele, a strefa bedzie sie nazywac
METDST-2. Przejscie w odwrotna strone nalezy wykonac wdlug algorytmu
opisanego w nastepnym wierszu.

Tamze (tztab) mam zdefiniowane jeszcze inne strefy czasowe (pomijam Ameryke)
i zmiana czasu na czas letni w Europie jes zdefiniowana, jako odbywajaca sie
o 3 w ostatnia niedziele marca (GMT0BST - GB, WET0WETDST - Western
European Time, PWT0PST - Portugalia) ze zmiana odwrotna su juz pewne roznice:
odbywa sie ona (czasami o miesiac pozniej i wowczas dokonywana jest o 1,
a nie o drugiej jak u nas) dotyczy to GMT0BST i WET0WETDST.

I to by bylo na tyle...

Wojtek