Re: SOFTWARE (a moze by z tym do sieci)

Autor: Leszek Stawiarz cnsf (Leszek.Stawiarz_at_cnsf.ki.se)
Data: Sun 19 Mar 1995 - 11:35:04 MET

On Sun, 19 Mar 1995, Jerzy Michal Pawlak wrote:
> Nie wiem, ale zdaje sie wszyscy walczymy o to, zeby byly dozwolone...
> JMP

W jaki sposob mieszkajac poza Polska mozna dowiedziec sie o istnieniu
takich czasopism?
Mozna chyba zaakceptowac PIERWSZA informacje o pojawieniu sie
jakiegos nowego czasopisma, programu, produktu itp ?

Czy jesli ktos poleca uzywanie karty sieciowej firmy 3com, a ktos inny
Intela, bo uwaza na podstawie swojego doswiadczenia, ze ta wlasnie
jest lepsza, to czy to jest tez robienie reklamy firmie i jest
niedozwolone?

Uchwycenie granicy komercyjnosci i niekomercyjnosci informacji nie jest
wcale proste i oczywiste. Jesli ktos publikuje artykul i powoluje sie na
urzadzenia, czy software jakiejs firmy (co jest niezbedne do
zweryfikowania, czy uwiarygodnienia doswiadczenia), robi jej tez
reklame?

Czy udostepnianie w sieci spisow/katalogow wszystkich ksiazek o Internecie
nie jest takze informacja komercyjna? To nie sa ksiazki bez copyright'u?

Nie wiem jak prawnie zdefiniowac takie sytuacje, ale kierujac sie zdrowym
rozsadkiem, nie widze nic zlego w poinformowaniu szerokiego kregu
potencjalnych odbiorcow "o zaistnieniu" jakiegos produktu (ksiazki,
czasopisma, programu, urzadzenia itd)". Do tego znakomicie nadaje sie
siec.

Czym innym jest dla mnie regularna reklama produktow, a czyms innym
JEDNORAZOWA informacja.

Sprawa nie jest prosta i wiem, ze bylo juz sporo dyskusji na ten temat.
Zachowjmy jednak zdrowy rozsadek.

Lacze pozdrawienia

Leszek Stawiarz
Dept of Neurology,
Karolinska Institute,
Stockholm, Sweden

PS
A moze by tak namowic redakcje "Software'u" aby czesc swojej gazety
udostepnila w sieci, tak jak to robi Gazeta Wyborcza z KIB. Co Wy na to?

Moze poprosic o wysylanie w siec jedynie tekstow dotyczacych spraw
siecowych, tzn zapytac redakcje o zezwolenie na prowadzenie czegos w rodzaju
prasowki (tak jak to robi Jaroslaw Strzalkowski i Szymon Sokol ze swoja
"Prasowka").