Re: Finger - connection refused

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 17 Mar 1995 - 14:34:26 MET

> Date sent: Wed, 8 Mar 1995 15:47:44 +0100
> Send reply to: polip_at_man.lodz.pl
> From: jwr_at_itc.pw.edu.pl (Jan Rychter)
> To: Multiple recipients of list <polip_at_man.lodz.pl>
> Subject: Re: Finger - connection refused

> ... a po jakims czasie juz w ogole nie bedzie mozna sprawdzic czy
> znajomy jest zalogowany albo kiedy przeczytal E-poczte, bo sie wszyscy
> tak pozabezpieczamy. Brr.
> Dla mnie finger jest bardzo uzytecznym narzedziem i szlag mnie nieco
> trafia jak gdzies go ktos wylacza a akurat jest mi on potrzebny.

Ktos tu argumentowal wylaczenie fingera sprawami prywatnosci. No dobra.
To w takim razie przyjmujmy poczte tylko z zaufanych hostow, po co byle jaki
obcy ma do nas pisac. Zadnego anonymous ftp, zadnych serwerow www, w koncu
nasz komputer jest dla naszych uzytkownikow i im ma zapewniac komfort pracy,
a nie komukolwiek innemu! Moze jakis madry znajdzie sposob wplyniecia nawet
na to, zeby IP nie odsylalo pakietow w odpowiedzi na ping. Wtedy nikt nie
bedzie mogl sprawdzic, czy nasz komputer w ogole pracuje. Zrobimy sobie
idealne zabezpieczenie i spoza tego idealnego zabezpieczenia bedziemy
wygladac wroga uzbrojeni po zeby, rozglaszajac rownoczesnie, jak to jestesmy
otwarci na swiat dzieki wspanialej sieci komputerowej Internet.
Milej pracy zyczy
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl