Lechem szybciej

Autor: Piotr A. Dybczynski (dybol_at_phys.amu.edu.pl)
Data: Tue 14 Mar 1995 - 20:38:20 MET

Mialem pare spraw do zalatwienia w kilku miejscach Polski, mam tez konta
na maszynach poza Poznaniem.
Osiwiec mozna probujac polaczyc sie z kimkolwiek (czymkolwiek?) w Polsce!

Czy jest faktycznie tak, jak mi wychodzi z badania ping-iem i traceroute-m,
ze wszystkie miasta maja normalne polaczenia z Warszawa, tylko Poznan
przesyla kuriera z dyskietka na rowerze?
Pomijam oczywiscie te osrodki, ktore lacza sie poprzez Poznan (podobno
Szczecin na przyklad).

Gdziekolwiek probuje sie dostac to skok z Poznania do Warszawy jest w
zasadzie jedyna zwloka; pozostale czasy sa pomijalne (w porownaniu).

Z rozmow z kolegami pamietajacymi lepsze czasy wynika, ze to od okolo
poltora - dwoch miesiecy szybkosc lacza do W-wy spadla okolo szesciokrotnie!

Co sie dzieje? Co jest przyczyna? Dlaczego inne miasta (np.: Krakow,
Lublin, Torun - te sprawdzalem) nie maja takich klopotow.

Toz na niektorych serwerach timeout-y nie pozwalaja wpisac logina i hasla!

Czy ktos moze to wyjasnic?!

Kiedy to sie zmieni?!

Pozdrawiam,
PAD

 Piotr A. Dybczynski, e-mail: dybol_at_phys.amu.edu.pl,
 tel +48.61.679670, Astronomical Observatory, A.Mickiewicz University
 Postal address: Sloneczna 36, 60-286 Poznan, POLAND