Re: Finger - connection refused

Autor: Jerzy Michal Pawlak (PAWLAK_at_zeubac.desy.de)
Data: Wed 08 Mar 1995 - 09:31:48 MET

>Mam pytanie, czy faktycznie fingerd stwarza tak duze zagrozenie dla
>systemu zeby konieczne bylo jego blokowanie? Security jak security,
>ale mnie trafia (szlag) jak chce cos sprawdzic a tu mi wypisuje
>Connection refused.

Well, niektorzy administratorzy uwazaja (i czasami slusznie) ze udostepnienie
takiej informacji jak lista legalnych userid na ich maszynie jest
zagrozeniem bezpieczenstwa. I w pewnych sytuacjach nawet ich rozumiem.
Oczywiscie na zwyklych komputerach uniwersyteckich to przesada - ale jezeli
dostales 'connection refused' od jakiegos .com - to moge zrozumiec...

JMP