Re: Niebezpieczna dziura w httpd

Autor: Jerzy Michal Pawlak (PAWLAK_at_zeubac.desy.de)
Data: Wed 01 Mar 1995 - 10:15:25 MET

>Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
>: A tak na marginesie: dlaczego wlasciwie fingerd mialby musiec chodzic jako
>: root? Pytam, bo u mnie chodzi jako nobody i ciekaw jestem, czy to bardzo wielki
>: grzech... :-)
>:
>Sorry, ze taki lamer (i do tego dziennikarz) znow sie tu oddzywa.
>SLS linux mial fingerd jako root.

Wlasnie... Osoby znajace mnie osobiscie wiedza, ze trudno mnie nazwac
ekspertem od UNIX-a - Ale naiwnie wydawalo mi sie, ze jezeli fingerd ma byc
w stanie zebrac informacje o innych uzytkownikach z dzialajacego systemu
to musi albo sam byc uprzywilejowany, albo co najmniej wolac do tego jakies
uprzywilejowane programy...

JMP