Re: Monitorowanie sieci...

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_dain.oso.chalmers.se)
Data: Mon 20 Feb 1995 - 16:45:10 MET

Artur Zgoda (azgoda_at_pogwizd.ci.pwr.wroc.pl) wrote:
> Mam problem, stoje przed zadaniem napisania programu monitorujacego
> siec (tu: SUNowska) - dokladniej chodzi o "rozliczanie" uzytkownikow
> z uzywania drukarek.

Typowe rozwiazanie to definicja filtra if oraz pliku accounting af.
Jako filtru mozna uzyc standardowego programu filtrujacego lpf.
Czasem filtr powinien tez wykonywac inne funkcje, np. dodawac ^M
na koncach linii jezeli to jest potrzebne itp. U siebie w PDi
zmienilem tez uprawnienia do wykonywania lpr - tylko dla dopisanych
do grupy lp. To wszystko na Linuxie, ale nie powinno byc roznicy.
Opis drukarki w /etc/printcap:
lp:lp=/dev/lp1:sd=/usr/spool/lp1:sh:if=/usr/lib/lpd/lpnlfix:af=/usr/adm/lp-acct

Do podsumowania loga mozna uzyc programu pac.

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_oso.chalmers.se      http://www.mat.uni.torun.pl/~rzm
Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec