Bezpieczenstwo - szyfrowanie.

Autor: zki SP5ALQ (andy_at_eleet.mimuw.edu.pl)
Data: Fri 27 Jan 1995 - 14:07:50 MET

Krzysztof Mlynarski (krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl) wrote:

: Wydaje mi sie, ze kodowanie danych jest oczywiscie najlepsza metoda
: (prawda Eminie? :)), tym bardzie, ze juz to testujemy jakis czas -
: niestety jak dotad w dosc ograniczonej i prymitywnej implementacji
: (jeszcze nie dziala poza swiatem KA9Q). Kilka dni temu Szymon Sokol
: mowil mi, ze u nich tez pracuja nad czyms takim....

Samo zrobinie kodowania na poziomie IP jest trywialne. Gorzej z dobraniem
odpowiedniej metody szyfrowania, ktora nie wymagajac zbyt wiele wysilku (w
koncu ma to sie dziac na latajacych pakietach) dawala zadowalajace
bezpieczenstwo.

Inny problem to wymiana kluczy do szyfrowania przez kable podsluchiwane. Ale
tu takze jest gotowa metoda (RSA), a w koncu kluczy nie zmienia sie
codziennie, wiec mozna w to wlozyc nieco wysilku.

: Poki co jednak wole
: miec TCP Wrappers + Ident - bo to akurat jest dostepne "na rynku". :)

Oraz KA9Q+ na logowania sie przez hm... niepewne linie.

--
                               73 de Andy SP5WCA