Re: Brzydkie slowa [niestety jeszcze raz]

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 20 Jan 1995 - 21:12:24 MET

Mark W. Kaliczynski (markk1_at_ix.netcom.com) wrote:
| Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl> pisal:

[...]
| Nalezy zauwazyc ze kazdy jezyk to jest tak jak zywy zmieniajacy i
| przeksztalcajacy sie ciagle organizm i jezeli wystarczajaco duza liczba
| ludzi zacznie uzywac slowo lame w nowym wulgarnym (tak jak Jacek
| Piskozub:-) znaczeniu to z biegiem czasu zostanie to nowe znaczenie
| zaakceptowane tak jak slowo Polack, kiedys calkowicie neutralne zostalo
| zwulgaryzowane z biegiem czasu.

No i niestety w Polsce przyjelo sie ono JUZ jako wulgarne, a moze niezupelnie
wulgarne, ale obrazliwe, w stosunku do tego, do ktorego jest skierowane.
Zbyt czesto mozna po prostu uslyszec w odpowiedzi na rzeczowe argumenty, ze
jestes lame, co jest (moim zdaniem) szybkim slowem-wytrychem pozwalajacym
temu drugiemu odeprzec nasze argumenty spychajac je w sfere zastanawiania
sie nad nasza znajomoscia rzeczy...

Takze jak widze gdzies l*e, l****row itp. itd., to mnie od razu odrzuca,
a dokladniej - wyrabiam sobie odpowiednie zdanie co do autora.

Ale nie wiem, czy jest to dyskusja zupelnie na temat, wiec obiecuje, ze
dalej bede siedzial cicho..

Tomek

--
 _________