Re: Najwieksza siec na PG

Autor: Tomasz K/loczko - FTiMS (kloczek_at_gumbeers.elka.pg.gda.pl)
Data: Sun 18 Dec 1994 - 06:00:42 MET

In article <3cvsca$aah_at_sunrise.pg.gda.pl> you wrote:
: Oto cytat z "Donosow":

: === Na Politechnice Gdanskiej uroczyscie uruchomiono "najwieksza w Polsce
                                ^^^^^^^^^^
: i jedna z najwiekszych w Europie" siec komputerowa.
[...]
  Przez przypadek, od dluzszego czasu, dzien w dzien chodze na zajecia i
zawsze wchodze na polibude glownym wejsciem, ale jakos nie zauwazylem
ogloszen obwieszczajacych ta radosna wiadomosc. Moze dlatego ze kiedy z
rana wchodze na polibude to jestem jeszcze nierozbudzony (po nocnym
przesiadywaniu przed komputerem).
  Jezeli wszyscy na okolo byli, badz wiedzieli, to jestem gapa, ale jezeli
nie to co to za _uroczyste uruchomienie_, o ktorym malo kto wiedzil
(mozna zaczac watpic w rzetelnosc informacji umieszczanych w DONOSACH).
  Jezeli ktos byl na tym _uroczystym uruchomieniu_ (z ludzi nie
zwiazanych z osrodkiem obliczeniowym PG, bo oni to chyba byli na tej
uroczystosci), to chetnie sie cos wiecej na ten temat dowiem. Taka
uroczystosc powinna byc dosc wazna takze i dla studentow PG, a czy byla
i ilu studentow o niej wiedzialo, to organizatorow malo chyba
interesowalo. Czyli chyba wszystko po staremu, jak w PRL-u. Wszysto
pieknie, ladnie ale na papierze (sorry, Donosy nie sa wydawane na papierze).

  Jezeli z tym _uroczystym urochomieniem_ i informowaniem (obecnoscia)
studentow i innych potencjalnie zainteresowanych osob tym wydazeniem to pic,
to az mnie korci aby rozpoczac dyskusje (oczywiscie w postaci osobnego
watku) na temat tego: jak studenci sa traktowani na innych uczelniach w
Polsce w temacie "zycia sieciowego".
  Z obserwacji podworka PG, sytuacja wyglada chyba tak, ze: z tych 2000 komp
w sieci PG, to max 5% (laboratoria na elektronice, laboratorium MLK,
jeden komputer na fizyce i jeszcze kilka innych miejsc) jest w jakis
sposob dostepne dla studentow.
  Wiem ze to jeszcze okres rozwoju sieci PG, ale nikt nawet nie planuje w
dalszej czy blizszej przyszlosci zmienic te proporcje np. poprzez
podlaczenie akademikow do sieci nawet przy zalozeniu ze siec lokalna w
akademikach studenci finansuja sami (wiem cos na ten temat, bo od
dluzszego czasu ganiam miedzy osobami teoretycznie mogacymi pomoc w
zrealizowaniu takiego przedsiewziecia i napotykam wylacznie na duchowe
poparcie i rozlozone w gescie niemocy rece).
  Moze troche przesadzam ale uwazam ze sytuacja, w ktorej akademiki bylyby
podlaczone do sieci bylaby zupelnie normalna. Jezeli ktos powie ze sami
studenci sa sprawami Internetu i dostepu do niego malo zainteresowani
(bo i z takimi opiniami sie spotkalem), to uwazam ze jest to wina
przedewszyskim pracownikow, bo to oni maja informowac i uczyc (oczywiscie
sa wyjatki).

  Uff, moze troche przesadzilem ale jestem wquzony, ze przegapilem takie
piekne zapewne _uroczyste otwarcie_.

      Pozdrawiam wszystkich.

Ps. Pytanie o sposob mierzenia wielkosci sieci jest bardzo pikne,
ale nic na ten temat nie moge dodac.

                                 (TK)

Tomasz K/loczko
Politechnika Gdanska wydzial Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej
e-mail: kloczek_at_rudy.mif.pg.gda.pl
tel : (058) 410955 w. 217