Stabilnosc systemu (bylo stabilnosc SCO)

Autor: Wojciech A. Myszka (myszka_at_norka.immt.pwr.wroc.pl)
Data: Sun 11 Dec 1994 - 19:57:04 MET

Jacek Piskozub (ale nie jestem pewien :-) pisal (miedzy innymi):

> Osobiscie chcialbym zobaczyc taki system (tj. hardware + software)
> jak Sun Netra w reklamach. Podlaczasz do pradu i Ethernetu, wpisujesz
> numer IP, nazwe i maske a potem zapominasz, ze masz czym administrowac.
  ---
  Mam nadzieje, ze nie zabrzmi to jak reklama, ale administruje jednym
  SCO (dosyc juz stare ODT 1 na ,,niekompatybilnym sprzecie'') i dwoma
  komputerami z HP-UX.

  Do SCO nie mam wlasciwie zadnych zastrzezen (czasami pod wplywem jakichs
  paskudnych wirusow na komputerach studenckich pada NFS, trzeba bylo
  podstrajac ilosci buforow, ciagle nie moge sie nauczyc MMDF) mimo, ze
  ma on swoje wady i potrafimy wymusic na nim ,,pady''.

  Jezeli chodzi o HP-UX (tzw. instatnt ignition) to komputer po
  rozpakowaniu z pudla i wlaczeniu do pradu (i sieci) zapytal o trzy rzeczy:
  numer IP, nazwe i strefe czasowa. I rozpoczal prace. Do administrowania
  jest program SAM, ktory zalatwia jakies 90% rutynowych czynnosci - ale
  oczywiscie nie wszystko.

  System pracuje bardzo stabilnie i restartowany/wylaczany jest z powodu:
  zmian w sprzecie, zmian konfiguracji jadra i zanikow napiecia (dluzszych
  niz przewiduje to pojemnosc baterii UPS). Ma jedna niesympatyczna ceche -
  klopoty na kablu sieciowym trwajace dluzej niz jakies 5 min powoduja
  odlaczenie interfejsu sieciowego. Co robic w tej sytuacji nie moglem
  nigdzie wyczytac, ale juz wiem.

  Wszystko zalezy od tego co to znaczy ,,administrowanie''. Doprowadzenie
  do pelnej zgodnosci srodowisk HP-UX i Suna (czy SCO, czy innego systemu)
  wymaga oczywiscie pewnej ,,dlubaniny''. Nie wszytsko co kompiluje sie na
  jednym systemie musi kompilowac sie na innym - i trzeba sie tego po
  prostu nauczyc, albo zdac na innych. Ale generalnie nie mam zastrzezen.

  Pozdrowienia
  Wojtek

--
Wojciech A. Myszka                              tel: (+48 71) 51-48-58
                                                54-129 Wroclaw