Re: Zmiana domeny

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 05 Dec 1994 - 13:26:43 MET

> Date sent: Thu, 1 Dec 94 19:29:05 +0100
> Send reply to: polip_at_zsku.p.lodz.pl
> From: wojsyl_at_laguna.icm.edu.pl (Wojtek Sylwestrzak)
> To: sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl
> Subject: Re: Zmiana domeny

> Nazwa domeny powinna jedynie:
>
> 1. identyfikowac istytucje.
> 2. okreslac rodzaj instytucji
> (bo na przyklad moge byc w domenie mil i nie zyczyc sobie polaczen
> z edu ...)
> 3. okreslac kraj
>
> Pozostale informacje, jak pocztowy numer adresowy, szerokosc geograficzna
> [...]
A moim zdaniem warto zeby czasami nazwa domeny okreslala takze miasto. Powod
analogiczny do punktu 2 z powyzszej argumentacji (bo moge sobie nie zyczyc
polaczen z okreslonym miastem...). Podawalem juz na tej liscie przyklad z
Gazeta Wyborcza. Np. warszawska, krakowska, gdanska i np. poznanska (jezeli
taka jest) redakcja GW *nie sa* ta sama instytucja. Czesto nawet nie maja ze
soba kontaktu. Albo moga sie np. nie lubic wzajemnie... Lokalne wersje gazety
przez nie wydawane tez sie roznia. Wiec jezeli dostaje e-maila z adresu
..._at_ga-wyb.krakow.pl to znacznie wiecej mi to mowi niz ..._at_ga-wyb.com.pl.
Zaznaczam, ze to nie jest argument za stosowaniem *zawsze* domen
geograficznych, ale dla niektorych instytucji naprawde wazne jest, gdzie sie
one znajduja (np. Urzad Miasta .......).
I skonczmy juz dyskusje na ten temat... Tak jak juz ktos powiedzial - w USA
tez sa domeny i geograficzne i "branzowe", w zaleznosci od tego czego kto
potrzebuje.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_lfs.cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl