splaszczanie (Re: Prof. Einstein, Europa.)

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_dain.oso.chalmers.se)
Data: Wed 30 Nov 1994 - 23:59:50 MET

Jerzy Karczmarczuk (karczma_at_univ-caen.fr) wrote:

> 2. Albo skonczy sie tez samowola w nazewnictwie. Beda centralne katalogi
> adresow, w miare mozliwosci inteligentne, laczace w sobie mozliwosci
> archie, fingera i tego co we Francji nazywa sie serwisem Minitelowym.
> Wiec slabe uczelnie nie beda musialy niczego takiego strasznego
> instalowac.

Sa i nazywaja sie netfind, ale odrobina wspolpracy ze strony zainteresowanego
pozwala takim serwisom dzialac sprawniej i szybciej.

> Latwiej mi przelknac kaskadowanie nazw, gdy dotyczy to serwisow, a nie
> subdomen, np. (u nas) ftp.univ-caen.fr, czy www.univ-caen.fr .

Tak splaszczone domeny zyluja mozliwosci serwerow DNS do ostatnich
granic (pewnie najbardziej zone transfer). Najgorzej jest z com, ktora
ma chyba ponad 10000 poddomen, ale pewnie dorobimy sie takich ilosci i w
innych domenach glownych jezeli sie bedzie splaszczac za mocno.

> Ale moze od czasu do czasu mozna troche wiecej uwagi poswiecic bardziej
> sprawie tresci komunikatow przesylanych siecia, niz adresom.

Z subjectami wlacznie...

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_oso.chalmers.se      http://www.mat.uni.torun.pl/~rzm
Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec