Re: Zmiana domeny Politechniki Poznanskiej

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 30 Nov 1994 - 17:56:46 MET

> Date sent: Wed, 30 Nov 94 15:24:09 +0100
> Send reply to: polip_at_zsku.p.lodz.pl
> From: artur_at_thp2.if.uj.edu.pl (Artur Pioro)
> To: sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl
> Subject: Re: Zmiana domeny Politechniki Poznanskiej

> aktualne :-)). W koncu po to miedzy innymi wymyslono hierarchiczny
> DNS, aby pozwolic na bardziej elastyczne adresowanie niz jest mozliwe
> przy uzyciu numerycznych adresow IP. Amerykanie go wykorzystuja,
> podporzadkowujac nazewnictwo zdrowemu rozsadkowi (gdzie jest to
> logiczne - np. w przypadku lokalnych, malych instytucji oraz osob
> [...]
Ano wlasnie jakbys mi to z ust wyjal. Tam gdzie jest to logiczne stosowac
nazwy geograficzne, tam gdzie jest to logiczne - "branzowe". Zalezy, w
jakim przypadku nazwa domeny daje wiecej informacji. Np. uj.edu.pl
czy agh.edu.pl jest jak najbardziej OK bo w Polsce jest tylko jeden UJ i
jedna AGH (na upartego mogloby byc nawet uj.pl i agh.pl - i tak byloby
wiadomo o co chodzi!) Ale np. WSP jest wiecej i ja wole domene wsp.krakow.pl
niz nic nie mowiace wsp.edu.pl albo sztuczne wsp-kra.edu.pl. A abstrahujac od
mojej uczelni: uwazam ze jak najbardziej ma sens np. domena ga-wyb.krakow.pl
zamiast ga-wyb.com.pl, bo od razu wiem ze mam do czynienia z *krakowskim*
oddzialem Gazety Wyborczej, co jest istotne, bo zawartosc regionalnych wydan
GW jest rozna, redakcje sa osobne i nie bardzo mozna podciagac wszystko pod
jedna instytucje. Natomiast np. gdyby PKP bylo w Internecie to jak
najbardziej pkp.com.pl bo jest to jednolita instytucja rozproszona na obszarze
calej Polski. .gov.pl tez ma jak najbardziej sens bo skadinad wiadomo ze
wszystko co .gov jest z reguly w Warszawie, a w tym wypadku .gov niesie
znacznie wiecej informacji niz .waw.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_lfs.cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl