Re: troche rozrywki...

Autor: Chad Turek (turek_at_aa.washington.edu)
Data: Fri 25 Nov 1994 - 22:09:58 MET

czesc!

On Fri, 25 Nov 1994, Jarek Lis wrote:

> Chad Turek (turek_at_aa.washington.edu) wrote:
> : Zalezy w jakim biurze. Sekretarki itd, nie zarabiaja wiecej niz
> : $10/godzine. A co do pracownikow pism i magazynow, to nie glownie za
> : predkosc lecz za jakosc im sie placi. Nie zapominaj ze predkosc pisania
> : zalezy nie od komputera a od tego kto pisze. (srednai w U.S.A. okolo 80
> : charakterow na minute).
> $10/godz = $80/dzien =$400/tydzien = $1700-1800 na miesiac
> to nie tak duzo sie pomylilem.

patrzac na zarobek brutto to nie, ale po odliczeniu 20-25% tax, roznica
robi sie wieksza $1300-1400 a nie $2000. Poza tym PENTIUM 90 za $2,000
chodzi wolniej niz DX4 100, a moze i jak DX2/66. Dobrze zrobiony P90
z 17" monitorem i 1GB hard drive (to przeciez potrzebuje ten co zarabia
na zycie piszac na komputerze listy???) kosztuje w U.S. $2700+.

> Samo wpisywanie tekstow faktycznie zalezy od czlowieka. Ale formatowanie,
> ocena wyniku, print preview, poruszanie sie po tekscie to juz operacje,
> ktore w bardziej skomplikowanym dokumencie trwaja i trwaja....
> I tak oceniam, ze najpierw komputer czeka na mnie, a potem ja na komputer.

Masz calkowita racje. Nie zapominaj jednak o wplywie karty graficznej na
operacje typu: print preview, scrolling itd. Na przyklad na 486 DX2 66 z
64 bit karta graficzna (dobra kupisz za $250) w Microsoft Excel jedno
poruszenie mouse poze ekran, przesuwa cie z kolumny A do AZ (Excel pelen
numerow, funkcji, objects, itd)

> Jarek.
>
> P.S. Zainteresowanym polecam prosty test - tabelka pod Wordem. Kilka kolumn,
> kilka wierszy, ale w niektorych polach duzo tekstu - tak na kilkanascie
> linii. Przejscie do nastepnego wiersza potrafi zajac minute.

jak juz wspomnialem karta graficzna ma tu duza role, jak rowniez i
integracja komponentow w komputerze. P90 nie jest rowny innemu P90.

> : > Jak sie pracuje w USA w biurze, to czlek te $2000 zarabia. Wiec jesli
> : > pracownik pisma pisze dwa razy szybciej, bo mu sie Word nie slimaczy,
> : > to tak jakby wydajnosc mu dwa razy wzrosla. Mija miesiac - i wymiana
> : > plyty sie zwrocila.

Chad.