Re: europejski Internet i pytania do NASK

Autor: Jarek Lis (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 25 Nov 1994 - 19:01:38 MET

Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
: Jarek Lis (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl) wrote:

: : Dopoki NASK bedzie NA (Naukowo akademickie) to w zasadzie jego teren
: : dzialania jest z definicji ograniczony.
: : Z drugiej strony, w Polsce chwilowo jescze nie mozna mowic o "nieuczciwej
: : konkurencji", bo tej konkurencji w zasadzie nie ma.

: Czyzby? Ja myslalem, ze monopol, to po prostu nieuczciwa konkurencja
: o wartosci +nieskonczonosc (ze tez w tym ASCII nie ma znaczka "przewrocone
: 8" :-)).

Masz sporo racji, ale zeby z tego byla konkurencja i to w dodatku
nieuczciwa, to musi byc jeszcze druga strona, pokrzywdzona. Tymczasem
tej drugiej strony, tzn instytucji ktora chcialaby polozyc wlasne
kable, postawic komputery itd... to w zasadzie nie widac.
Tak wiec trudno mowic, ze NASK zaniza ceny, bo komu? Jeden Tyminski
moglby na razie narzekac.

: Nie wiem, czy sformulowania typu "chwilowo jescze..." nie pachna zbytnim
: optymizmem :-(

W zasadzie jak sie podsumuje ilosc czegos typu sieci (szeroko rozmianych)
w Polsce, to wychodzi calkiem niezla liczba:
1. NASK,
2. PolPak,
3. KolPak,
4. TelBank
5. pierwsza jaskolka - maloka
6. Toto-Lotek, Juz slysze ten ryk smiechu, ale przynajmniej we Wroclawiu
   byle kiosk ma lacznosc on-line z (?) Warszawa, i to z taka predkoscia,
   ze mnie zazdrosc bierze.

J.