Re: Internet via Radio

Autor: Andrzej K. Brandt (andy_at_eleet.mimuw.edu.pl)
Data: Thu 17 Nov 1994 - 17:50:36 MET

Jarek Lis (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl) wrote:
: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
: : 2) szybkosc jest zalosna (dzielone 1200bps) i praktycznie uniemozliwia
: : jakakolwiek prace (login timeoutuje, zanim sie wklepie username!)
: : Chodzilo mi o jakies rozsadniejsze rozwiazanie, na przynajmniej 9600bps i
: : bez licencji krotkofalarskiej (9600bps i wiecej to i tak juz nie sa krotkie
: : fale - musi byc UKF!)

: Teoretycznie modemy sa zwykle tak robione, zeby dzialaly w pasmie
: 'telefonicznym' a wiec do jakis 4kHz. To w zasadzie mozna osiagnac na falach
: nawet dlugich.

Nie znam szczegolow (nie jestem elektronikiem), ale niestety nie jest to
takie proste. Z jakichs powodow (glownie sposob modulacji) przesylanie z
predkoscia np. 9600 wymaga stosowania emisji PSK (shift fazy), co wymaga
odpowiednich radyj.

--
                               73 de Andy SP5WCA