Re: Mailery

Autor: Andrzej K. Brandt (andy_at_eleet.mimuw.edu.pl)
Data: Thu 17 Nov 1994 - 12:52:38 MET

Witam,

dorzuce swoje 3 gr. do dyskusji o wyzszosci jednego edytora nad drugim.

Otoz moim zdaniem od "wymiernych" mozliwosci wazniejsze jest do czego
czlowiek jest przyzwyczajony. Ja na przyklad po dlugotrwalym uzytkowaniu
edytorow z pakietow Borlanda (TP, TC, BC) wole jednak joe od vi czy emacsa.
Ale uwazam, ze o ile miejsce na to pozwala to powinny byc zainstalowane
rozne edytory aby kazdy uzytkownik mogl znalezc dla siebie to, z czym mu
bedzie dobrze. I tak na przyklad u nas stosuje sie jeszcze malo popularny
edytor okienkowy Axe (zwany lokalnie siekiera).

Krzysztof Mlynarski (krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl) wrote:
: > : Taaak? A jak skasujesz 200 linii tekstu za pomoca _dokladnie_ dwoch
: > : machniec myszka...??? Bardzo ciekawe :)
: > Poor Krzysio... Ma do skasowania kawal tekstu to najpierw pracowicie liczy
: > ile jest tych linijek (np. 162) a potem to juz tylko kilka klawiszy i zrobione
: > :-)
: Wrong! Oceniam "na oko" - a idzie mi to sprawnie. I robie tak, jak ktos
: tu juz pisal: jesli okolo pol ekranu, to 9dd, jesli caly to 25dd jesli
: wiecej, to odpowiednio po 100,200 lub 50 :-). Gdy dojde do momentu, gdy
: mam juz kilka, to wtedy tez licze (gdzie kilka <= 5). Co wiecej... pod
: vi pisze bardzo wiele rozmaitych tekstow (w tym teraz ten mail) i to z
: czystego lenistwa... po prostu najczesciej zanim odpale jakiegos
: Emacs'a, lub inny taki potezny edytor, to juz zawsze mam na ekranie
: vi..., bo to takie proste napisac: vi cos.txt :)

I mala uwaga na temat vi. Ostatnio edytowalem plik o rozmiarze ok. 11 MB.
Chcialem wyciac z niego duzy fragment (tak z 2/3). Znalazlem poczatek
fragmentu, postawilem marker. Nastepnie znalazlem drugi koniec (dosc
odlegly) i zazadalem skasowania od tego miejsca do markera. Vi
zaprotestowal, ze "no register space" i skapitulowal. Przy pomocy malego i
prostego edytora joe zrobilem to bez zadnych problemow.

--
                               73 de Andy SP5WCA