Re: NC i CP 852

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 07 Nov 1994 - 11:30:11 MET

> Date sent: Sat, 5 Nov 94 17:02:45 +0100
> Send reply to: polip_at_zsku.p.lodz.pl
> From: mkaleta_at_cyf-kr.edu.pl (A.Gorbiel)
> To: sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl
> Subject: Re: NC i CP 852

> Nie bardzo rozumiem???
> Polskie znaczki w CP 852 trafiaja tylko w niektore ramki (te, co z podwojnych
> przechodza w pojedyncze), jakich NIE UZYWA NC! Inni tez rzadko!

Error. NC *uzywa* polaczen ramek pojedynczych z podwojnymi. Chyba to widac???
*Polskie* litery rzeczywiscie nie trafiaja w te znaczki, ale *inne* litery ze
strony 852 - tak.
> Wieki temu napisalem proram ogonki, ktory zajmuje mniej pamieci nic
> dosowskie CP i programuje tylko polskie litery. Bo po czesku pisuje
> dosc rzadko i nie potrzebuje pozawiac sie ramek.

Po co pisac 500 programow do tego samego? 'egapl lat +' tez programuje tylko
polskie litery. Jeszcze raz polecam egapl/keybpl/printpl... do sciagniecia z
mojego serwera ftp.
> : A ja mam jeszcze jeden argument przeciwko CP 852. Tzn. nie samemu CP 852, ale
> : parametrowi 'country=048', ktory jest potrzebny aby z tej strony kodowej moc
> : korzystac. Idiotyczny format zapisu daty: 1994-10-29. Polska Norma.
> :
> To tez sie daje obejsc. Ale taka jest oficjalna PN, choc ja tez wole
> po ludzku: 29-10-1994. Ale za to PN sie ladnie sortuje!
DOS-owskim sort'em jako ASCII, to moze... Bo kazdy program uzywajacy dat
zapisuje je w wewnetrznej postaci liczbowej, ktora sortuje sie tak samo
niezaleznie od tego czy na zewnatrz bedziemy pisac 29-10-1994, 1994-10-29,
10-29-1994, 29OCT94 czy Oct 29, 1994.

Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_lfs.cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl