Re: Prozba o traceroute

Autor: Jerzy Michal Pawlak (PAWLAK_at_zeubac.desy.de)
Data: Mon 07 Nov 1994 - 09:58:11 MET

>bardzo serdecznie chcialem podziekowac wszystkim tym, ktorzy
>odpowiedzieli na moja prosbe o traceroute do Wroclawia.
>
>Wziela sie ona stad, ze wszyscy zauwazaja iz polaczenie
>z Niemcami jest strasznie wolne. Zainteresowalismy sie jaka droga
>przesylane sa pakiety od nas do Niemiec a jaka droga wracaja.

Problemy z Niemcami maja prawie wszyscy - pracuje akurat w dosc duzej
kolaboracji i praktycznie wszyscy 'zagranicznicy' skarza sie na jakosc
polaczen z domu do DESY. Badania tutejszych specjalistow wykazaly, ze
problem jest wewnatrzniemiecki (znaczy od Duesseldorfu) i lezy
prawdopodobnie w tym, ze siec w tym kraju (DFN) zbudowali politycy na
spolke z Telekomem.

To, ze z moim komputerem w DESY masz czasem bardzo szybkie polaczenie
przez CERN, bierze sie stad, ze DESY ma wlasny wynajety kabel do CERN-u
poza DFN. Po tym kablu chodzi czyste IP (troche multiplexowane z innymi
protokolami - ale to bez znaczenia, IP ma gwarantowane 0.5 MB/s dla
siebie). Samo DFN zdaje sie pakuje IP w X.25 - stad nieszczescia. Tyle
ze uzywanie tego kabla (znow polityka!) jest ograniczone do DESY i
innych instytucji 'high-energy physics', stad CERN wysle Ci pakiet do
DESY tym kablem, ale juz do Uniwersytetu Hamburskiego pojdzie naokolo,
przez Amsterdam-Duesseldorf, ze wszystkimi zabawnymi efektami (typu
'odwroconych czasow przebiegu' ktore zaobserwowales w czyjejs
odpowiedzi). Tak, ze nie przejmuj sie, raz to nie nasza wina :-)

JMP