Re: Administracja nie tylko panstwowa

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 04 Nov 1994 - 20:04:58 MET

Ryszard Korwin-Mikke (rmikke_at_mimuw.edu.pl) wrote:
| Jaroslaw Rafa:

| Tak? To zajrzyjcie na Politechnike wroclawska
| (http://www.ict.pwr.wroc.pl). Tam jest olbrzymia baza danych o
| pracownikach, ale _tez_ nie ma e-maili...

Zdaje sie ze chodzi o ksiazke adresowa X.500..
A w niej adresy emailowe sa, jesli ktos je oczywiscie poda.
W tej chwili istnieje gotowy formularz na serwerze WWW, ktory mozna
wypelnic, by zostac prawie automatycznie zarejestrowanym - a formularz
wymaga podania adresu e-mail.

Tylko co z tego, jesli wiekszosc pracownikow, ktorzy juz w X.500 sa, po
prostu NIE MA adresow e-mailowych, bo byc moze jeszcze w ogole nie
wiedza co to takiego jest e-mail?

| Inna smieszna sprawa: Jest mapka terenu. Sliczna. Jak sie chce
| uzyskac wiecej informacji o budynku, to trzeba na nim kliknac.
| Budynki nazywaja sie na mapce: A1, A2, ... , B1 ... itd.
| Kliknalem na jednym na probe - miescil sie tam dokladnie jeden
| instytut. To czemu budynek nazywal sie E3 a nie Instytut Jakis
| Tam (albo chociaz IJT, zeby mozna sie bylo domyslic)? Do czego

No bo tak sie nazywa...

Np. w budynku C3 miesci sie Instytut Cybernetyki Technicznej, Instytut
Sterowania i Techniki Systemow i jeszcze kilka innych, a np. w A1
centralna administracja, biblioteka glowna ..., itp. itd.

| wlasciwie moze sluzyc taka mapka? I zeby bylo weselej: istnieje
| tez lista budynkow (dla biedakow bez mozliwosci ogladania
| obrazkow). Lista wyglada tak:
| A1
| A2
| itd....
| very informative...

Dla studentow, ktorzy maja np. na planie napisane 'zajecia takie a takie
sa w bud. E1 w pokoju 134f - cos to jednak znaczy.

| Przez ponad godzine nie udalo mi sie znalezc e-maila do
| Biblioteki Glownej PWR przy pomocy WWW, nslookup i netfinda.
| (W koncu musialem przysporzyc roboty hostmasterowi...)

Zle szukales...

Wybierasz http://www.ict.pwr.wroc.pl/
Wybierasz 'X.500 service'
'Biblioteka Glowna (organizationalUnit)' - jest 3. od gory..
Po wybraniu kilku osob i sprawdzeniu ze dyrektor, sekretariat itp.
e-maila nie maja, po max. 2 minutach trafic mozesz na:
  'cn=Izydor Statkiewicz', ktory ma e-mail: stat_at_bg.pwr.wroc.pl

(albo od razu: http://beta.nask.wroc.pl:8888/Rcn%3dIzydor%20Statkiewicz%2c%20ou%3dBiblioteka%20Glowna%2c%20o%3dPolitechnika%20Wroclawska%2c%20c%3dPL )

| A wy narzekacie, ze Rzad nie podaje swoich e-maili...

Problem jest taki, ze trzeba przekonac uzytkownikow (czyli pracownikow)
do korzystania z sieci.

Tomek

--
 _________