Re: Linux

Autor: Krzysztof Mlynarski (krzysio_at_hebe.umcs.lublin.pl)
Data: Fri 21 Oct 1994 - 17:06:36 MET

Jarek Lis wrote:

> [...]
> : oanacza wersje BETA, a wiec majaca pelne prawo miec mase bledow.
> : dzis na uczelniach uzywa sie juz np. wersji:
>
> Zgadzam sie, ze wiadomosci mam stare. Z drugiej strony ciekaw
> jestem jak bedzie wszystko wygladalo za dwa lata. A z faktu, ze nowe
> wersje wychodza co miesiac wynika :
> a) (to zdaje sie jest prawda w 50%) stara wersja ma sporo bledow.
> b) oprogramowanie jest niestabilne ( to tez chyba nie jest do konca
> prawda)
> c) administrator nic innego nie robi, tylko instalaje nowa wersje.

Absolutnie nie. Ja np. instaluje nowa wersje wtedy, gdy aktualnie
uzywana staje sie juz wyraznie uboga wobec dostepnej w danej chwili.
Co wiecej.. wczesniej upewniam sie, co zostalo zmienione.

> Znajomy ktory uzywa bardzo starenkigo Interactiv'a, mowi, ze go
> zadowala. Bo po roku pracy dorobil sie zestawu poprawnie dzialajacych
> zadowalajacych go narzedzi. I teraz obawia sie cokolwiek zmieniac,
> bo a nuz przestanie dzialac.
>
> Ja mam ta sama filozofie z DOS/Windows.

Ja mialem ponad rok temu. Ale zrezygnowalem swiadomie z tych programow.
Do dzis pamietam jak jeczal biedny HD, gdy uzywajac 4DOS'a napisalem:

del *.*/x/y/z/s w katalogu C:\WINDOWS

> Pytanie: Czy wraz z nowa wersja przychodzi opis co zostalo zmienione?

Jasne!

> [...]
> : czegos skonfigurowac, to moze miec jedynie chec nauczenia sie, a nie
> : pretensje. Pretensje mozna miec tu do siebie li tylko.
> : Pomine milczeniem fakt, ze kazda instalacja Linux'a zawiera opis
> : instalacji takich rzeczy, jak X-Windows wraz z obliczeniem timingu
> : dla nietypowego monitora wg. danych z jego instrukcji obslugi (monitora
> : of coz.).
>
> A tak, zawierala. Rozrzucone po setkach zbiorow, bez jakiegos logicznego
> skorowidza. Czy obecna dystrybucja zawiera taki przewodnik "Krok po kroku"
> z ewentualnymi odnosnikami "szczegolowy opis w ...." ?

Zawiera specjalne dyski instalacyjne z tzw. FAQ's oraz z dokumentacja
innego typu. Oprocz tego, do poszczegolnych pakietow dolaczane sa rozne
DOC's oraz oczywiscie standardowe unixowe manuale.

> : Zreszta tak na marginesie: zauwazylem duza niechec do Unix'ow wynikajaca
> : z faktu koniecznosci nauczenia sie, ze np. zamiast COPY uzywa sie cp
> : itd.
> Nie,nie. Problem polega na tym, ze trzeba napisac cp a nie nacisnac F5.

Alez skad. Stawiasz Allegro i tak samo naciskasz F5.

                                                Pozdrawiam,
                                                    -Krzysio