Re: Netware by way More than a Nose

Autor: Oprogramowanie Systemowe 5 (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 21 Oct 1994 - 16:23:46 MET

Krzysztof Wroblewski (chris_at_highresnmr.biophys.upenn.edu) wrote:

: Nie uzywam Flight Simulatora ani innych gier wiec tez sie nie bede
: wypowiadal, ale MS Excel MS Fortran (Power Station) czy ostro tu
: krytykowany Word a nawet Visual Basic sa poprostu dobre.

Excell jest dosc dobry. "Dosc" wynika z pewnej drobnostki:

Zalozmy, ze mam cennik towarow importowanych. Chce miec podane
aktualne ceny w zlotowkach. Ceny dewizowe sa w miare stale, wiec robie
liste nazwy towaru, ceny dewizowej, nazwy dewizy, i ceny zlotowkowej.
Ma to wygladac tak:
Towar1 10 DM 151230
Towar2 1 USD 23574

Oczywiscie szukam rozwiazania globalnego, wiec mam osobny arkusz z kursami
walut:
DM 15230
USD 23574
FFR 4324

Mozliwe do zrobieniu w Excelu to jest, ale funkcja jest dosc dluga.
Wiec zeby sobie zaoszczedzic roboty na przyszlosc chce to jakos zdefiniowac.
To tez jest mozliwe, tylko ze po wszyskim okazuje sie, ze zmiana kursow
walut nie pociaga za soba zmiany cen zlotowkowych. Wiecej powiem -
rozkaz "Recalculate" tez nie daje efektow (tzn trzeba go uzyc cos ze trzy
razy w okreslonym kontekscie zeby wkoncu zadzialal).

(testowane z Excelem 4.0)