Re: Linux

Autor: Maciej Otreba (motreba_at_ray.boa.uni.torun.pl)
Data: Fri 21 Oct 1994 - 13:07:00 MET

Jarek Lis (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl) wrote:

: Ja mam ta sama filozofie z DOS/Windows.

: Pytanie: Czy wraz z nowa wersja przychodzi opis co zostalo zmienione?

: A tak, zawierala. Rozrzucone po setkach zbiorow, bez jakiegos logicznego
: skorowidza. Czy obecna dystrybucja zawiera taki przewodnik "Krok po kroku"
: z ewentualnymi odnosnikami "szczegolowy opis w ...." ?

Owszem. Nalezy tylko zaczynac czytanie dokumentacji od README*, *HOWTO*
itp.

: : Zreszta tak na marginesie: zauwazylem duza niechec do Unix'ow wynikajaca
: : z faktu koniecznosci nauczenia sie, ze np. zamiast COPY uzywa sie cp
: : itd.
: Nie,nie. Problem polega na tym, ze trzeba napisac cp a nie nacisnac F5.

Bujda. Jesli pusci sie xdm i nauczy sie czlowieka korzystania z userid i
password to nie bedzie musial nawet myslec o czymkolwiek poza okienkami.
Problem w tym, aby aplikacje okienkowe i window manager byly sensowne.

A propos slonia: roznorodnosc aplikacji okienkowych (mialem mozliwosc
poronania ostatnio OSF/1 i IRIX) i brak ich funkcjonalnosci moze zniechecic
nawet osoby nie bojace sie sh. Pomijajac strone wizualno-proceduralna (nie
ma nad czym sie rozwodzic), to czemu np. DEC w OSF/1 nadaje xtermowi nazwe
dxterm? Czy tylko po to, by zmusic administratora do nauczenia sie linkow
symbolicznych na przykladzie xterm->dxterm?
 Powie ktos, ze czepiam sie bez sensu. Ale chyba takie tworzenie na sile
nowych, malo oryginalnych bytow jest sprzeczne z filozofia systemow
otwartych, z wymogiem prostoty uzytkowania skomplikowanego narzedzia, jakim
jest system operacyjny? Przy takim podejsciu naprawde nigdy nie dojdziemy
do jakiego sensownego standardu.

Maciek

                       | Maciej Otreba           / E-MAIL:                 |
                       | 87-116 Torun, POLAND  /                           |
                       | Dzialowskiego 4/4    / motreba_at_boa.uni.torun.pl   |
                       | phone +48-56-485645 /  			   |