Re: Linux

Autor: Maciej Otreba (motreba_at_ray.boa.uni.torun.pl)
Data: Fri 21 Oct 1994 - 12:44:19 MET

Jarek Lis (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl) wrote:
: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl) wrote:

: Tak juz pewien czas temu, kolega zaja sie instalowaniem Linux'a. To
: bylo bodajze SLS 0.99. Niby chodzil. Niby oznacza:
: 1. X-windows dzialal w trybie czarno-bialym, a w kolorze nie synchronizowal.
: 2. Mail nic nie mowil, ale poczty tez nie wysylal.
: 3. TCP/IP sie zainstalowalo, ale nie dzialalo z podmaskami.
: 4. telnet byl ignorowany.
: 5. jego sterownik SCSI nie byl obslugiwany.

SLS ma ustalona juz, dosc kiepska reputacje. Sam uzywalem go wiele
miesiecy, do dnia, w ktorym mialem tego wszystkiego dosc i zainstalowalem
Slackware 2.0. Powodem byly m.in. powyzsze problemy, ale nie tylko -
moglbym od siebie kilka dorzucic.

: Po dwoch miesiacach wreszcie jakos to zaczelo dzialac. Narobil sie oczywiscie
: niepotrzebnie, bo wyszla nowa wersja, znacznie poprawiona. Oczywiscie
: nadal pozostaje problem, ze jadro, ktore obsluguje podmaski i jego sterownik
: SCSI - nie istnieje.

: Te dwa miesiace - to na zachodzie $4000 dla administratora+ straty wynikle
: z tego, ze prace biurowe sie opozniaja (a jakby to byla nowa instytucja ?)

: Dla kontrastu - zainstalowanie windowsa NT zajelo godzine. TCP/IP
: ruszylo od razu - nie wiem czy musial podac cos wiecej niz numerek IP.

Fizyczne zainstalowanie Slackware tez zajmuje okolo godziny, moze
poltorej, jak komus sie nie spieszy. Ale to malo istotne. I tak trzeba
pozakladac konta, poustawiac domyslne wartosci dla aplikacji... Podana
przez Ciebie wartosc to czysta propaganda. Porownaj sobie wymagania
sprzetowe: Linux przyzwoicie chodzi (nawet z X11) na 386DX 40 MHz/8 MB RAM.
Czy mozna to samo powiedziec o NT? Slackware mozna zainstalowac wraz z duza
liczba aplikacji na dysku 130-170MB. Czy dla NT to wystarczy? Doliczmy do
tego cene NT...

: A nawet w warunkach polskich - te $600 dla Szymona + ZUS + podatek
: w porownaniu z cena komercyjnego oprogramowania, ale ze znizka edukacyjna...
: To moze warto sie zastanowic.

... to rzeczywiscie warto sie zastanowic.

: Pozdrowienia dla Linux'iarzy

Dzieki i wzajemnie.

Maciek

                       | Maciej Otreba           / E-MAIL:                 |
                       | 87-116 Torun, POLAND  /                           |
                       | Dzialowskiego 4/4    / motreba_at_boa.uni.torun.pl   |
                       | phone +48-56-485645 /  			   |