Re: Netware by way More than a Nose

Autor: Jaroslaw Strzalkowski (js_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 21 Oct 1994 - 10:45:40 MET

> Zaraz, moze mnie ktos oswieci. Jak sie maja do siebie IBM Latin 2 (rozumiem
> ze to jest cos co bylo uzywane po DOS), strona kodowa 852 (to jest co
> co jest obecnie uzywane przez MS?) i to ISO costam?

Nijak. Tylko nazwa podobna.
IBM Latin 2 to trup, ktory w dodatku nigdy nie zyl. Jak go Microsoft
reklamowal, to sie paru ludziom wydalo, ze "duzy moze wiecej" i uda mu
sie przeforsowac nowy, powszechny standard. Tymczasem Microsoft
ograniczyl sie tylko do srodowiska tekstowego, a to bylo z gory
skazane na niepowodzenie - gdy Microsoft oglosil nam maluczkim IBM Latin 2
jako standard (to odbylo sie bodajze gdzies w Czechach na jakiesc konferencji)
Mazovia w srodowisku tekstowym pod DOS'em byla juz od dluzszego czasu
standardem faktycznym.

> Ktory uwazamy za lepszy?

ISO jest Polska Norma. IBM Latin 2 to historia.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Uczelniane Centrum Informatyki AGH, Krakow