Re: TeX i MS Word (Netware by way More than a Nose)

Autor: Jerzy Michal Pawlak (PAWLAK_at_zeubac.desy.de)
Data: Fri 21 Oct 1994 - 09:56:20 MET

>: No wlasnie moze ktos wie cos solidnego. Jak dotej pory nie widzialem
>: konwertera TeX<->inny edytor. Nie da sie? Wzgledy komercyjne ?

>Jest perlowy konwerter LaTeX -> HTML
>(Chociaz nie slyszalem o takich edytorach ;-) ).

Jest cale mnostwo programow ktore na wyjsciu moga zrobic TeX. Wszystkich
na pewno nie znam (bo nigdy nie patrzylem na program specyficznie pod tym
katem) - ale sam widzialem np. wspomniane edytory formul (dwa) czy jak xfig
robi na wyjsciu LaTeX-owe rysunki. Gorzej z wejsciem, bo program ktory mialby
w ogolnym przypadku robic musi zawierac TeX-a - ale tez zdaje sie cos takiego
istnieje (nie potrafie w tej chwili podac szczegolow). Latwiejsza jest moze
konwersja ne inny 'markup language' jak SGML, czy wspomniany HTML - ale tez
nie jestem pewnien czy da sie to zrobic latwo w przypadku ogolnym (znaczy
jak uzytkownik podefiniuje wlasne dziwne komendy). No i jak ktos jest
bardzo uparty to moze wyprodukowac sobie TeX-em PostScript i wczytac go
w edytor PostScripta...

Acha, no i sa jeszcze takie twory jak VAX Document - ktore uzywaja TeX-a
'w srodku', jako etapu przejsciowego. Tez mozna :-)

JMP