Re: Netware by way More than a Nose

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 20 Oct 1994 - 09:35:14 MET

>From: lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis)

>Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
>: >Dlaczego Linux a nie 386BSD free?
>: Latwosc instalacji - 386BSD wymaga hackera, Linuxa (Slackware) postawilaby
>: nawet sekretarka (byle rozumiala po angielsku).
>
> Jak stare sa te informacje. Ja osobiscie BSD nie znam, a Linux'a sadzalem
>SLS. I przydaly sie wszystkie hackerskie informacje.
>
>Moze obecnie sprawa wyglada inaczej?

Tak mysle. Ja postawilem (w koncu!) Linuxa na moim domowym 386 (DX25, 8MB)
i poza przekladaniem ok. 30 dyskietek w zasadzie nic nie musialem robic
(no, spartycjonowanie dysku bylo moze jedyna czynnoscia przekraczajaca
mozliwosci przecietnej sekretarki, bo trzeba bylo wiedziec, co to sa sektory
i cylindry). Potem po prostu uruchomilem program "setup" (z floppy), wybralem
z menu, ktore opcje chce zainstalowac, i dalej sie instalowalo tak samo
jak np. Borland C ("Please insert disk A2..."). A jak skonczylem przekladac
dyskietki, system sie zrebootowal, i zalogowalem sie jako root. I wszystko
zylo (jedynie z X musialem sie troche pobawic, bo jakis osiol, ktory pisal
Xconfig dla chipsetu Tseng ET4000, a taki wlasnie ma moja VGA, przyjal, ze
w trybie 800x600 czestotliwosc odchylania jest bodaj 55MHz, a moj monitor
ciagnie najwyzej 40, zas synchronizuje w 800x600 przy 36MHz... Ale to detal.
Wystarczylo wykomentowac w Xconfig jedna linie i poszlo!)

                                              Szymon Sokol