Re: Netware by way More than a Nose

Autor: Krzysztof Wroblewski (chris_at_highresnmr.biophys.upenn.edu)
Data: Tue 18 Oct 1994 - 16:20:00 MET

>Jezeli MS Word taki dobry, to czemu Physicak Review
>przyjelo TeX jako standard? Inne pisma tez.

To raczej nie jest argument. Wiele pism przyjmuje artykuly pisane w Wrod'dzie
czy Word Perfekcie. Wiele (nie wiem czy nie wiekszosc) pism medycznych
przyjmuje artykuly w MS Wordzie ale w formacie MAcintosha!
Pisanie skomplikowaych rownan w MS Wordzie nie jest zadnym problemem. Nie
wiem jak np TeX radzi sobie ze strukturami przestrzennymi zwiakow chemicznych
czy z kolorowymi zdjeciami. Przeslanie artykulu napisanego w Wordzie droga
elektroniczna nie stanowi zadnego problemu. Od tego jest uuencode.
TeX jest bezsprzecznie najlepszym edytorem wykorzystywanym do automatycznego
skladu, ale z tego co wiem nie jest to chyba edytor najwygodniejszy w uzyciu.
Najwieksza zaleta Windows jest to, daje wspolna plaszczyzne pracy wielu
roznych programow, i za pomoca kilku ruchow myszy umozliwia przekazywanie
informacji pomiedzy nimi. Dlatego wstawienie do tekstu pisanego w Wordzie
czy innym edytorze napisanym pod Windows! wykresu zrobionego Sigma Plotem
rozwiazania skomplikowanego ukladu rownan z Math Cada i dwuwymiarowego
widma NMR z Felixa to tylko kikanascie sekund! Taki zintegrowany system
pozwala zastanowic sie nad tym co chcemy napisac nie tracac czasu na
rozwiazywanie problemu jak to zrobic. Do innych problemow napewno jest
lepszy UNIX. Nie ma tez watpliwosci w ktorym kierunku sie to bedzie rozwijac
ale dopoki z Windows nie da sie bezbolesnie przejsc do UNIXa to te systemy
beda istnialy i rozwijaly sie obok siebie. Istotny jest w tym miejscu
rowniez koszt takiej operacji. Co z tego, ze Linux jest praktycznie darmo,
jezeli trzeba do niego dokupic zestaw aplikacji na ktore juz raz sie wydalo
pieniadze?
Pozdrowienia,
Krzysztod Wroblewski