Re: o xfedorze i Linuxie i jeszcze pare pytan.

Autor: Piotr Piatkowski (kompas_at_galaxy.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 30 Sep 1994 - 16:41:50 MET

Ryszard Korwin-Mikke (rmikke_at_mimuw.edu.pl) wrote:

: Moze bysmy i mieli, gdyby mi sie udalo dego xfedora skompilowac.
: Najpierw przeczytalem README, gdzie bylo napisane, ze program
: jest niewiele wart, stary, ale moze sie przyda (autor mial
: kompleksy, albo co? :-) ). Potem niewiele myslac, napisalem make
: i zostalem obrzucony stekiem wyzwisk :-( . Obejrzalem wiec
: makefile i stwierdzilem, ze to sie _nie_mialo_prawa_ skompilowac
: na Linux-ie. Po pierwsze domaga sie biblioteki libXpm.a, ktorej
: Linux (przynajmniej moj, jeden z pierwszych rozprowadzanych jako
: Slackware) jako zywo nie ma, a ja az taki madry, zeby wiedziec,
: czym ja zastapic, jesli to w ogole mozliwe, to nie jestem, a po
: drugie, to tam bylo wyraznie napisane, zeby do kompilacji wziac
: pliki *.o dostarczone w pakiecie, zamiast najpierw je stworzyc! >8-O

: Czy ktos juz skompilowal toto pod Linuxem, a najlepiej ma jakas
: wersje, ktora sie ladnie pod Linuxem kompiluje?

: Ryszard Mikke

Taaak. Przypomnialem sobie ile to mnie zdrowia kosztowalo skompilowanie
tego. Ta biblioteke o ile pamietam to sam tam wstawilem. Tak w ogole
to to co dostales bylo ustawione na SunOS, bo zgralem ze swojego
katalogu roboczego. Sprobuj skompilowac bez niej, zobacz czego bedzie
brakowac (wyrzuci blad przy linkowaniu) i sprobuj poszukac w
/usr/X11R5/lib (chociazby tak brutalnie, grep'em). Potem dolacz to co
znajdziesz. Ja w kazdym razie tak to zrobilem i po wielu meczarniach
wreszcie program ruszyl. Faktycznie nie jest to rewelacja, ale napewno
lepsze niz systemowy xfed, ktory nie umozliwia w zaden sposob zmiany
wielkosci litery, wiec musialbys ogonki rysowac na literze, co jest raczej
malo praktyczne :-(

Jezeli chodzi o pliki *.o to nawet tego nie zauwazylem, ale poradzilem
sobie bez tego.

Ewentualnie mozesz poszukac archie'm oryginalnego pakietu to moze bedzie
tam troche wiecej... :-)

[...]

: RKM

Piotr Piatkowski, Uczelniane Centrum Informatyki, AGH Krakow, POLAND