Re: Realia (bylo ,,Polscy uzytkownicy Internetu'')

Autor: Wojciech Myszka (W.Myszka_at_immt.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 22 Sep 1994 - 08:05:16 MET DST

> Wlasnie, jak wyglada infastruktura CATV? Kable telewizyjne nadaja sie
> idealnie do transmisji danych. Istnieja zreszta niedrogie modemy Intela
> lub DEC (te niestety sa drogie) do tych celow.
  [...]
  ---
  Tez nie najlepiej...
  Telewizja kablowa budowana jest bardzo czesto (jezeli nie najczesciej)
  dla konkretnych osiedli. We Wroclawiu nie ma na przyklad ,,miejskiej sieci
  kablowej'' (nie mam na mysli jednej wielkiej organizacji, ale integracji
  sieci osiedlowych).

  Co wiecej sieci kablowe budowane sa (byly) bardzo czasto przez drobnych
  i sprytnych rzemieslnikow-biznesmenow. Budowy konczyly sie bardzo czesto
  ,,przekretem'' - zniknieciem ekipy wraz z pieniedzmin. Obawiam sie, ze nie
  mysli sie o dodatkowych uslugach mozliwych w takiej sieci.

  Tak czy inaczej, jezeli juz nawet bedzie pelna integracja miejskich sieci
  kablowych, to trzeba bedzie zapewnic jeszcze:
  - routing
  - przydzial numerow IP i adresow
  i na pewno nie bedzie to za darmo. A jako usluga ciagle jeszcze niestety
  egzotyczna bedzie drogo.

  Problem polega na tym, ze siec, poczta elektroniczna, www i gophery
  mimo oczywistych zalet (dla wszystkich bioracych udzial w dyskusji) sa
  ciagle czyms egzotycznym. Nie do kazdego mozna wyslac list! Nawet do
  instytutu/uczelni juz dawno skomputeryzowanej i usieciowionej. Z poczty
  nie chce/potrafi/lubi korzystac wielu ,,fanow'' informatyki. Tak sytuacje
  widze na Politechnice Wroclawskiej.

  Musi pojawic sie oddolne ,,ssanie'' - chec korzystania, wydania na to
  pieniedzy - a tu potrzeba czasu. I nie chce sie spierac czy wystarczy rok
  dwa lata czy tez piec bedzie za malo...

  (To tylko moje trzy grosze)
  Wojtek