Re: Komercyjny Internet w Polsce

Autor: Jarek Lis (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 21 Sep 1994 - 15:03:39 MET DST

Rafal Maszkowski (rzm_at_dain.oso.chalmers.se) wrote:
: Jarek Lis (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl) wrote:
: > Slawomir Lobodzinski (slobo_at_csulb.edu) wrote:
: > Mikrofalowe istnieja, ale nie mam o nich informacji. Mozna sie starac
: > o przydzial czestotliwosci z pasma 300 i 450 MHz (szerokosc 25kHz, wiec
: > na 9600 powinno starczyc).
: > Czas uzyskania - pol roku. Cena po ostatnich podwyzkach - 60 mln rocznie
: > w granicach miasta+ drobna kwota od nadajnika.
: Komu sie to oplaca? 9600 wyjdzie chyba taniej kablem (przynajmniej w granicach
: miasta).

Tez mi sie tak wydaje (paru instutucja sie to jednak oplaca, ale maja wiele
punktow, np. monitorowanie alarmow). Tylko ze nie jak sie pojdzie do TPSA,
to mozna linii nie dostac. I wtedy trzeba smarowac, albo sie idzie do innej
instytucji i prosi o co innego - czestotliwosc. Moga dac, ale tez nie musza.

A tak jeszcze o kosztach. Lacze mikrofalowe kosztuje od 500 mln w gore.
Niby bardzo duzo. Ale kilometr swiatlowodu kosztuje 200 mln (100 kabel i 100
ulozenie). Nie kupowalem, wiec ceny sa dosc orientacyjne, ale chyba prawdziwe.

To co sie bardziej oplaca?

Jarek.