Re: WABI

Autor: Jarek Lis (lis_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 19 Sep 1994 - 22:27:36 MET DST

Cezar Cichocki (CEZAR_at_psych2.psych.uw.edu.pl) wrote:
: 1) Przejrzeniu bloku RESOURCES i przetlumaczeniu ich na odpowiednik w Xach
Tak.

: 2) Zeskanowaniu bloku X86 CODE i zrobieniu czegosc na ksztal tabeli
: zawierajacej odpowiednie odwolania do procedur Xowych.
To niekoniecznie. Moze byc zawarte w emulacji instrukcji CALL.

: 3) Zignorowaniu czesci NATIV DOS
: 4) Uruchomieniu bloku X86 CODE na emulatorze CISC (takie cos jest zaszyte w
: PENTIUM, ponoc).
Obie tak.

: > Alternatywnie moze to oznaczac, ze wstawiaja rozkazy RISC w kod binarny
: > x86. W swiecie PC to nic nowego. Tak dzialal emulator koprocesora:
: Oj nie tak, nie tak! Np adresy skokow sa ustalane statycznie, wiec proba
: "rozepchania" kodu skonczy sie w sposob wiadomy (a wlasciwie niewiadomy :))

Ten temat akurat znam dokladnie. Nie ma zadnego rozpychania kodu. zamiast
dwoch pierwszych bajtow rozkazu koprocesora wstawiany jest rozkaz INT xx.
Poniewaz w tych dwoch bajtach kilka bitow niesie pewna informacje
(czytaj: kilka bitow moze byc roznych) to xx nie jest jednym numerkiem
a osmioma.

: Mozliwe, ze NewEXE jest NAJPIERW w calosci tlumaczony do jakiegos
: pseudokodu (bo na nativ chyba nie ma sensu) a potem interpretowany.
: > pomimo wyraznego rozkazu x87, assembler generowal w tym miejscu INT cos,
: > przy wykonaniu programu wywolywana byla procedura emulatora, ktora w
: > obecnosci x87 wstawiala poprawny kod operacji i wracala do programu.
: Tzn inaczej. Proba odolania sie do nieistniejacego koprocesora powoduje
: wygenerowanie przerwania 0x6, ktore emulatory przechwytuja i niecnie
: podszywaja sie pod floatiing-point :-)
 Ponownie powtarzam, ze wiem co pisze. Opisuje dzialanie Standardowego
Emulatora x87, ktory jest dolaczany do programu w czasie kompilacji i
laczenia, jesli w systemie jest x87.

Przerwanie 06 jest uzywane przez innego typu emulatory. Nawiasem mowiac
przerwanie to dziala na 286 i wyzej.

Jaroslaw Lis

| E-mail (Internet): | Institute of Engineering Cybernetics |
| jjlis_at_ict.pwr.wroc.pl | Technical University of Wroclaw |