Re: WABI (bylo: Re: statystyka ilosci komputerow w sieci)

Autor: Wojtek Sylwestrzak (wojsyl_at_palma.icm.edu.pl)
Data: Fri 09 Sep 1994 - 18:40:57 MET DST

Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl) wrote:
: Cos mi sie kiedys chyba o uszy obilo, (ale glowy za to nie dam) ze
: procesory SPARC nie musza EMULOWAC 80x86 tylko w jakims trybie pracy po
: prostu wykonuja instrukcje 80x86. To by prawdopodobnie wyjasnialo
: rozbieznosci na temat emulacja/nie emulacja, ktore sie tu pojawily...
: No bo w takim wypadku nie byloby emulacja wykonywanie kodu 80x86, a wiec
: i kod MS-Windows wykonywalby sie pewnie (z grubsza) normalnie bez
: przerobek, choc pewnie byly one konieczne w celu poprawnego dzialania
: WABI razem z innymi programami w ramach UNIXa.

Jesli rowniez procesory HP i IBM potrafia wykonywac instrukcje intela,
to sie bardzo zdziwie. A niby WABI mozna na nie tez kupic.
W koncu RISC nie powinien miec wiecej instrukcji niz 8086.
Mam tylko spis instrukcji MIPSow, ale te programow intelowskich
nie rozumieja.

--wojtek