Re: WABI (bylo: Re: statystyka ilosci komputerow w sieci)

Autor: Artur Pioro (artur_at_thp2.if.uj.edu.pl)
Data: Fri 09 Sep 1994 - 15:08:22 MET DST

In article <9409090943.AA02272_at_uci.agh.edu.pl> szymon_at_uci.agh.edu.pl (Szymon Sokol) writes:

    Szymon> A ja slyszalem, ze wszystkie SPARC sa kompatybilne
    Szymon> binarnie... I po drugie, jesli to wykonuje binaria PCtowe
    Szymon> czyli Intelowskie, to to po prostu *jest* emulacja, a
    Szymon> przed chwila ktos pisal ze *nie jest* - no to jak to z tym
    Szymon> bedzie??

Znam sie na SPARCach niczym wilk na gwiazdach, ale moze chodzi o to,
ze one owszem sa kompatybilne jezeli chodzi o kod pisany *na nie*,
natomiast tylko czesc z nich posiada mozliwosci wspomagajace
wykonywanie (czy tez tylko interpretowanie z rozsadna efektywnoscia)
kodu innej architektury (np. Intelowskiej).

    Szymon> (robie Cc: do listy sun-admins-pl_at_shell.icm.edu.pl, i
    Szymon> wydaje mi sie, ze to jest wlasciwsze forum do dalszej
    Szymon> dyskusji na ten

NIE! NIE! NIE!

- Nie kazdy zainteresowany tematem jest tam zapisany (np. ja)
- Jak napisalem w oryginalnym posting sprawa nie dotyczy jedynie SUNa. Istnieja
  implementacje na inne Unixy (np. dla HP-UX system 700 tzn. dla
  procesorow PA-RISC)

Z tego co gdzies mi obilo sie o uszy, to WABI jest oparte na
technicznej dokumentacji API MS-Windows. Udostepnia ten sam garnitur
funkcji (przynajmniej tych udokumentowanych), realizujac je w
Xach. Nieudokumentowane funkcje stosuja nowe produkty Microsoftu. Z
tego powodu nie mozna ich w oparciu o WABI uzywac. Zdajsie wynikl z
tego nawet proces o praktyki monopolistyczne, wytoczony przeciw MS.
Nie wiem tylko, czy WABI jest produktem SunSOFT, czy tez jakiejs spoly
w ktorej ten partycypuje. Swiadczy o tym chocby to, ze inni (HP) tez
oferuja prodkt o *tej samej* nazwie.

Artur

Artur Pioro				         artur_at_thp1.if.uj.edu.pl
System & Network Management                   tel. +48-12-336377 ex. 575
Physics Department       Jagiellonian University          Cracow, Poland