Re: statystyka ilosci komputerow w sieci

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 06 Sep 1994 - 14:02:59 MET DST

>From: Michal.Jankowski_at_fuw.edu.pl
(a potem jeszcze raz, tylko przez polipa):
>From: michalj_at_fuw.edu.pl (Michal Jankowski)
(co to, rekonfigurujecie sendmaila na fuw ? :-) )

>_Kazdy_ komputer powinien byc wpisany w DNS. Z wielu powodow. Po
>pierwsze, dla porzadku. Po drugie, wiele serverow ftp,irc,etc. odmawia
>wspolpracy z komputerami bez nazwy. Po trzecie, zeby latwiej bylo
>zobaczyc, skad sie zaloginowal ten glupi student, ktory przeszkadza
>innym w pracy. Po czwarte, zeby lepiej wypasc w statystyce. Po
>piate...
Po pierwsze, przypomina mi sie taki dowcipas:
"To nazywacie porzadkiem?? To jest burdel a nie porzadek! Jak moj dziadek
mial przed wojna burdel, to TAM BYL PORZADEK!". Nie zebym robil jakies aluzje
do stanu DNS w Polsce ;-) ale juz w trzecim miejscu mnie prosza, zebym pomogl
skonfigurowac DNS, bo "cos jest nie tak..."
Po drugie, dlaczego uzytkownik ma sie laczyc przez FTP np. na ftp.uu.net
z uzyciem PC, skoro moze to zrobic z Unixa (przynajmniej tak jest u nas),
znacznie wygodniej i pewniej?
Po trzecie, skad sie zaloginowal student, widze i tak - mam NIS, a w NIS mam
mape hosts zawierajaca wszystkie lokalne komputery... Oczywiscie, nie kazdy
musi uzywac NIS.
Po czwarte, "There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics"
:-) Czy te statystyki ktos w ogole oglada (poza oczywiscie Rafalem) 8-) ?
                                              Szymon Sokol