Re: Topologia polskiego Internetu

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_oso.chalmers.se)
Data: Mon 13 Jun 1994 - 20:31:44 MET DST

Artur Pioro writes:

> Czy komus znane sa zalozenia dotyczace przyszlej topologii polskiego
> Internetu? Jak do tej pory mamy chyba dosc regularna gwiazde z centrum w
> Warszawie. Sa owszem jakies dodatkowe polaczenia

Tez jestem ciekaw, a informacje zdobyc ciezko (do dzis nie wiem co to
bylo nieslawne lacze TIP, w ktore zostalem kiedys wyroutowany). To co
jest teraz widac w gopher://gopher.nask.org.pl:70/11/Publications/Maps .

> Na pozor wydaje sie to byc sprzeczne z naciskiem na rozwoj krajowej
> sieci, ale jak mozna liczyc na rozwoj rodzimych uslug w sieci w momencie
> gdy krajowe lacza sa zapychane najprawdopodobniej przede wszystkim przez
> ruch transferowy i nie ma za duzej roznicy, czy np. z Krakowa laczymy
> sie z Cernem czy z Warszawa (bo i tak gro opoznienia jest pomiedzy
> Warszawa a Krakowem)? Tak ze odseparowanie ruchu mogloby chyba miec
> korzyscie nie tylko finansowe. Nie mowiac juz o tym, ze istnienie wielu
> polaczen nie uzaleznialoby od bezawaryjnej pracy jednej linii...

Tez uwazam, ze powinny byc przynajmniej dwa wyjscia z Polski w swiat i
na pewno Krakow bylby dobrym miejscem na umieszczenie takiego ze
wzgledu na ruch. Zreszta chyba kiedys takie lacze bylo. Jak to wyglada
technologicznie? Czy jest to bardzo trudne?

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_oso.chalmers.se rzm_at_mat.uni.torun.pl <-finger for public
snail: Omgangen 464-82, 412-80 Goteborg, Sweden; tel: +46-31-7780831      key