Re: Polskie newsy

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 13 Jun 1994 - 12:51:17 MET DST

Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl) wrote:

| Moze zgodnie z propozycja Tomka pl.gazety.donosy ?

U mnie juz nastapila juz zmiana nazwy Donosow na pl.gazety.donosy i moge
w kazdej chwili posylac je newsami poza Wroclaw (Dopoki Michal nie
skonfiguruje mail2news u siebie :-)

| Tu pewna uwaga: ktos (Andrzej Brandt?) sugerowal, zeby gateway'e mail2news
| znajdowaly sie na tych samych maszynach, co odpowiednie listservy. Pomijam
| przypadki, gdy nie ma servera USENET na maszynie z listservem, bo wierze,
| ze takich sytuacji u nas nie ma.

Troche nie tak... :-)
Maszyna z listserwerem i serwerem news to nie musi byc TA SAMA
maszyna... Wystarczy ze sa w poblizu. U mnie np. cyber.ict.pwr.wroc.pl
to serwer news, a sprocket.ict.pwr.wroc.pl to listserver zajmujacy sie
miedzy innymi lista pwr-announce w newsach wystepujaca jako
pwr.announce -- Na serwerze news musi chodzic program mail2news (lub dwa
- mail2news i news2mail) i jest on zapisany jako subskrybent listy
dyskusyjnej (poprzez odpowiedni alias) a w druga strone - w pliku
newsfeeds serwera wpisuje sie odpowiednia linie powodujaca podsylanie
artykulow listserwerowi.

| Ale co z listservami poza Polska? Np.
| poniecki.berkeley.edu, albo ubvm.cc.buffalo.edu. Tam przeciez sa polskie
| listy dyskusyjne... A moze juz nie ma, tylko ja mam nieaktualne informacje?

Nie ma problemu...
U mnie dyrdymalki i Gazeta Leskiego sa juz od paru miesiecy..
Moze zostac na dluzej, bo dziala jak trzeba :-)

Chodzi jedynie o to, zeby nie powodowac niepotrzebnego ruchu tam gdzie
go mozna uniknac, ale jesli w poblizu listserwera nie ma zadnego serwera
news, to mozna to ustawic na dowolnym...

W wypadku list pl.gazety.* ma to tym mniejsze znaczenie (gdzie jest
mail2news) ze ruch jest na tych 'listach' niewielki - 1-2 listy
dziennie.

Tak wiec czekam tylko na 'control message' od Michala tworzacy grupy:

        pl.gazety.donosy
        pl.gazety.gazeta
        pl.gazety.dyrdymalki

i zmieniam natychmiast dystrybucje 'pwr' na 'pl'
A potem sluze radami jak skonfigurowac mail2news/news2mail jakby ktos
chcial wiedziec..

Tomek

--
 _________