Re: Newsy - sprawy organizacyjne

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 10 Jun 1994 - 20:12:31 MET DST

Andrzej K. Brandt (andy_at_eleet.appli.mimuw.edu.pl) wrote:
| Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_ict.pwr.wroc.pl) wrote:
| : Andrzej K. Brandt (andy_at_mimuw.edu.pl) wrote:

| Moj komentarzyk:

| 1. Wydaje mi sie, ze nie ma sie co bac feedow "rownoleglych", bo jesli wszystko
| jest dobrze skonfigurowane, to raczej niska jest szansa na posylanie tego
| samego pare razy. Za to - czas dochodzenia artykulow mniej bedzie zalezec od
| stanu konkretnych laczy - dojdzie aktualnie najszybszym.

i tak i nie.

Nie ma sensu by kazdy slal kazdemu.

Jest natomiast sens wysylac w miare 'rownolegle' np. w dwa miejsca, tak,
ze jak jeden serwer np. padnie, to jest 'zapasowe' polaczenie. Tak jest
z cyberem i sun1000 np. Oba maja feed z bilbo (sun1000 - pelen, cyber -
czesciowy, bo i na dysku tylko czesc grup jest trzymana), wiec jak
sun1000 sie zapcha, to cyber newsy dalej ma i pcha je na sun1000 jak
tylko sun1000 wstanie i na odwrot (ale to drugie sie znacznie rzadziej
zdarza :-)

Po to miedzy innymi przydaje sie taka mapka, zeby wymyslic jak w sposob
sensowny newsy posylac, by z jednej strony niepotrzebnie nie slac tych
samych newsow wolnym laczem dwa razy, a z drugiej - miec zabezpieczenie
na wypadek awarii ktoregos z serwerow.

Tomek

--
 _________