Jaki dysk dla serwera ?

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 19 May 1994 - 12:31:00 MET DST

Piotr Wilk (piotrwi_at_zsku.p.lodz.pl) wrote:
| Czesc!

| Mam prosbe (szczegolnie do administratorow):

| Potrzebuje informacji n.t. pojemnosci dysku potrzebnej do sensownej pracy
| nastepujacych serwerow:

| 1. News

serwer news (innd) - ok. 1-3 MB
Jego logi - 1-10 MB (mozna ustawic jak dlugo sa pamietane, max. do tygodnia)

Newsy:
  * ok. 200 grup comp.*, trzymane srednio 10 dni --- 120-150 MB (sprawdzone)
    (w tym pelen zestaw comp.answers - ok. 10 MB, news.answers - 15 MB)

  * wszystkie grupy wlacznie z alt* na 10 dni --- ok. 1.5 GB (szacowane)

W kazdym razie aby trzymac wszystkie grupy przez sensowny czas 7-10 dni
trzeba ok. 1GB a reszte mozna potem dopasowac... Oprocz dysku istotne
jest jeszcze 'pasmo' czyli przepustowosc lacza miedzy serwerami news
(9600 bps z pewnoscia nie wystarczy na pelen 'feed').

| 3. WWW

serer - ok. 300kB (na linuxie, ale na innych pewnie podobnie)
To co jest istotne, to zawartosc WWW a tego tak prosto nie mozna
oszacowac.

| 4. Gopher
| W przypadku WWW i Gopher chodzi oczywiscie o sam serwer bez zasobow.

Samym serwerem ja bym sie nie przejmowal, bo jezeli ma on do czegos sluzyc
(czyli zawiarac troche pozytecznych informacji), to jego wielkosc w
porownaniu z wielkoscia 'zasobow' przestaje sie liczyc.

| Pozdrawiam,

| Piotrek

Tomek

--