Re: Cisza

Autor: Szymon Sokol (szymon_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 19 Apr 1994 - 11:37:20 MET DST

Uaaaa! A nie mowilem, ze ta cisza jest zludna? No i rzeczywiscie,
byla to cisza przed burza :-) Odpowiadam hurtem na 7 listow:

>From: sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl (Jaroslaw Rafa)
>>
>To wszystko powinno byc dostepne na Simtelu, a nie wiem czy wiecie, szanowni
>subskrybenci tej listy, ze MAMY W POLSCE PRAWDZIWY MIRROR SIMTELA ! Moze by
>tak sprobowac: ftp.cyf-kr.edu.pl
Jak ktos (w konkretnym przypadku z Lodzi) nie moze sie doFTPowac do AGH, to
i do Cyfronetu mu sie nie uda :-(

>From: sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl (Jaroslaw Rafa)

>Rownoczesnie zapuszczony ftp i telnet (a nawet kilka) mozna miec np. w
>CUTCP/CUTE albo w NCSA Telnet. Uzywam tego "na okraglo". Np. ftpuje sobie
>pliki a w tym czasie czytam poczte.

To nie calkiem tak: CUTCP czy NCSA zapewnia po prostu kilka sesji terminalowych
do Unixowej (albo np. VMSowej :-) ) maszyny, i to na niej masz tych kilka
rownoleglych FTP, czytasz poczte itp., nie na swoim PC. Windows pozwalaja
obyc sie bez Unixa (nie zebym polecal takie rozwiazanie :-( ) - klient FTP,
Gophera itp. chodzi bezposrednio na PC, jako aplikacja Windows.

>From: sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl (Jaroslaw Rafa)
>>
>Nie rozumiem dlaczego to ma byc przeciwstawne. Mozna uzywac ODI *i* packet
>drivera (ODIPKT). Np. tak:
>
>lh lsl
>lh de220odi
>lh ipxodi D
>lh odipkt 1

Patrz nizej:

>From: modrzew_at_math.amu.edu.pl (Klaudiusz Modrzewski)
>
>Co do pamieci to chyba bym sie nie zgodzil w normalnej
>konfiguracji ODI czyli lsl, karta, ipxodi, odipkt, winpkt, netx
>jest dostepnych 621k wolnej pamieci co do wolnosci tez
Razem ladujesz (oprocz netx) 5 programow rezydentnych. Ja tylko 2: packet
driver i IPXTCP (wersja IPX pracujaca nad packet driverem). Oczywiscie, jesli
sie uzywa HMA albo UMB to mozna wepchnac rezydenty poza 640kB, tylko ze wtedy
to ja mam nie 621, a 630kB free...

>bym oponowal. A tak na marginesie to sa problemy np. z dostaniem
>packet drivera na wszystkie rodzaje kart sieciowych a z ODI nie ma
>tego problemu.
No, dla wiekszosci popularnych kart problemow z packet driverem nie ma -
wyjatkiem ostatnio byla SMC Ultra, ale "no longer..." :-)

>From: modrzew_at_math.amu.edu.pl (Klaudiusz Modrzewski)
>
>Zgadzam sie, ale sa pewne ograniczenia np. cztery sesje + dosshell
Tego ograniczenia nie ma CUTCP - kiedys otworzylem 15 sesji rownoczesnie;
wydaje sie, ze tylko brak pamieci uniemozliwil mi kontynuowanie.

>From: Wojciech Myszka <myszka_at_ldhpux.immt.pwr.wroc.pl>
> Ostatnio sprawa sie troche skomplikowala....
> Otoz przestarzaly komputer wsmr-simtel20.Army.MIL przestal istniec
> Jego role przejal inny, jeszcze bardziej tajny... (to nie zaden zart,
> tak jest w istocie...) nie ma do niego zadnego bezposredniego dostepu....

Dla pelnej scislosci: wsmr-simtel20 byl to DEC-20 - 36bitowa maszyna, slepa
uliczka rozwojowa linii PDP (taki Neandertalczyk pokonany przez czlowieka
z Cro-Magnon, ktorym byly VAXy). Chodzilo to pod systemem TOPS-20, znanym
jako Twenex (poniewaz wczesniej na DEC-10 chodzil TOPS-10 nazwany Tenex :-) ).
Maszyny te w latach 70-tych byly dosc popularne w USA. Ten konkretny egzemplarz
byl chyba ostatnim na chodzie, i o ile mi wiadomo, nie zostal skasowany, lecz
stal sie obiektem muzealnym. Natomiast archiwum Simtel20 administrowane przez
Keitha Petersena jest obecnie utrzymywane gdzie indziej - patrz .sig Keitha:
>--
>Keith Petersen, General Manager of the SimTel Software Repository, a
>service mark of Coast to Coast Telecommunications, Clarkston, MI, U.S.A.
>Internet: w8sdz_at_SimTel.Coast.NET or w8sdz_at_Vela.ACS.Oakland.Edu
>Uucp: uunet!umich!vela!w8sdz BITNET: w8sdz_at_OAKLAND

ftp.oakland.edu jest "primary mirror site" Simtela, co oznacza, ze Keith
osobiscie zarzadza tym serverem i aktualizuje tamtejsze archiwa. Simtel jest
dostepny *wylacznie* poprzez mirrory - ponizej cytuje znow Keitha:

I to by bylo na tyle,
                                              Szymon Sokol