Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HDD z chin...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HDD z chin...
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 30 Aug 2024 10:58:20 GMT
On 2024-08-30, RadosławF <radoslawf@onet.pl> wrote:

> tak naprawdę to on nie prosił o radę, on prosił o potwierdzenie
> swojego wyboru. Nie dostał więc jest na nas obrażony.

Na Amazonie nadal można kupić zewnętrzne dyski Avolusion (i z 1-2 innych
firm) o dużych (10-12TB) pojemnościach w cenie 2-3x mniejszej niż
uznanych firm. Ktoś tam rozebrał takiego i w środku był bodajże Seagate,
a licznik pokazywał, że jest nieużywany. Nie chce mi się teraz szukać,
ale była ntt. dyskusja na Redicie i wypowiadał się człowiek co wydawało
się zgłębił sprawę. OIDP istotę wypowiedzi, to gość twierdził, że przy
produkcji standardowych dysków jest wbrew pozorom sporo odrzutów gdzie
coś nie spełnia jakiejś normy. Tak, że to mogą być nawet nowe dyski a
nie jakieś nieodnowione (refurbrished) czy przekręty, a po prostu tzw.
gorszy sort. To pewnie może działać, ale jak komuś zależy na danych to
raczej jest to loteria.

--
Marcin