Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] MSI B450 PRO VDH MAX - HDMI+DVI = 2 ekrany?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] MSI B450 PRO VDH MAX - HDMI+DVI = 2 ekrany?
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 22 May 2024 19:48:44 +0200
Dnia Wed, 22 May 2024 13:01:48 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

> To jeszcze pytanie o dźwięk.
>
> Czy po podłączeniu drugiego monitora (przez DVI) nie ma problemu, aby dźwięk
> ze
> wszystkich aplikacji i tak szedł tylko na monitor główny (podłączony przez
> HDMI)?
>
> A i jeszcze pytanie bonusowe :)
> Jeżeli na płycie mam także wyjście DSUB, to można go użyć tak samo do drugiego
> ekranu (lub rozszerzonego pulpitu)?

Z tego, co pamiętam, to można zmienić wyjście dźwięku - pojawia się m.in.
monitor podpięty przez HDMI.
Nie wiem, jak z DockStation podpinanym przez USB-C.
Natomiast oryginalną stację dokującą ThinkPada nie łączyłem z monitorem/tv
posidającym głośniki przez kabel HDMI, więc nie wiem - ale znając ThinkPady
to mysi pójść prawidłowo.

Jak masz wyjście D-Sub, to po prostu łączysz z monitorem i tyle. W
niektórych przypadkach zauważałem, że komputery w konfiguracji z
równoczesnym podpięciem różnych wyjść i w tym VGA miały problem z
zauważeniem monitora VGA. Być może wiązało się to z problemami z sygnałem
DDC - tego nie wiem. Trzeba było w BIOS ustawić główne wyjście jako VGA i
działało.
Natomiast na starszych DockStation (np modele serii WD15 od Della) nigdy
nie miały takich problemów, zawsze wyświetlały prawidłowo. Od WD19 w górę
już nie ma złącz VGA.

Złącza używasz tajie, jakie są, rówocześnie.
Oczywiście VGA będzie miał ograniczone parametry względem nowszych i będzie
miał wyraźnie gorszą jakość.

Są wyjątki - np. stacja dokująca Lenovo 40A5 ma ok. 5 lub 6 gniazd, ale
niektóre z nich obsługują tylko jedno wyjście - np. mamy wyjście monitora
nr 2 wyprowadzone na fizyczne gniazdo HDMI i DP, więc podpinamy monitor
albo przez HDMI albo przez DP.

Nowsze monitory są wyposażone w wejście USB-C i łączy się je z laptopem
wyłącznie kalblem USB-C - tym łączem idzie grafika oraz ewentualnie audio.

--
Pozdrawiam.

Adam