Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Firefox i strony na szaro

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Firefox i strony na szaro
From: arnold@hooterville.invalid (Arnold Ziffel)
Date: Tue, 6 Feb 2024 21:26:41 -0000 (UTC)
Trochę zgłupiałem.

Mama dzwoni, że od tygodnia strony jej się wyświetlają na szaro i
niewyraźnie. Ma Firefoxa na Linuksie (Debian). Łączę się VNC, patrzę.
Rzeczywiście, coś jest nie tak.

- jakdojade.pl wyświetla mapę bardzo niewyraźnie (jakby mały obrazek, ale
  powiększony na cały ekran, tak to wygląda)

- jakaś polityczna strona (www.3obieg.pl) wyświetla tekst na szaro
  (dowolny artykuł z tej strony)

No generalnie coś jest nie tak, i podobno problem dotyczy większej ilości
stron. Na Chromie jest dobrze. U mnie na FF (też Debian) też jest dobrze.
A u mamy jest źle.

Co nie pomogło:

- aktualizacja FF do najnowszej wersji

- wyłączenie ublocka

- tryb prywatny

- nowy, czysty profil

Grzebię w opcjach, w czcionkach jest opcja umożliwienia stronom
wyświetlania innych czcionek niż te wybrane domyślnie. Domyślnie opcja
jest zaznaczona. Odznaczam ją i pomogło. Przynajmniej na szary tekst. Na
mapę na jakdojade.pl nadal nie pomogło.

Póki co podsunąłem mamie skrót Ctrl-Alt-R ("Reader view") i powiedziałem,
żeby do mapy używała Chroma, ale co to może być, o co tu może chodzić?
Czegoś brakuje w systemie, coś jeszcze sprawdzić?

--
Laska do gościa w klubie:
- Cześć, czym przyjechałeś?