Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Diagnozowanie RPi

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Diagnozowanie RPi
From: "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl>
Date: Wed, 7 Feb 2024 00:09:27 +0100
Cześć.

Miałem serwerek na RPi 4, działał sobie kilka lat 24/7
Ale powoli się degradował, najpierw zaczął zanikać sygnał na jednym złączu HDMI potem na drugim na koniec przestał się uruchamiać kernel.
Ale całkiem sporo w tym RPi "działa".
W tym bootloaderze z EEPROMu włączyłem debugowanie i przetestowałem rożne tryby. - Boot z karty SD, bootloader widzi kartę SD i partycje na niej oraz pliki konfiguracyjne - Boot z dysku USB HDD, bootloader widzi dysk HDD i partycje na nim oraz pliki konfiguracyjne - Boot z sieci, bootloader dostaje IP z DHCP oraz dane serwera, usiłuje łączyć się z serwerem tftp (nie chciało się mi go już stawiać).

Wszystkie komunikaty bootloadera są ok. tak jak powinny być, żadnych błędów i wszystko się zatrzymuje w miejscu gdzie powinny się pojawić komunikaty z kernela ale nic się nie dzieje.

Próbowałem różnych kart SD, różnych systemów operacyjnych, koniec zawsze jest taki sam.

--
AWa.