Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czy HDD może pracować na boku?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czy HDD może pracować na boku?
From: NNTP Surfer <nntpsurfer@op.pl>
Date: Sat, 03 Feb 2024 18:16:47 +0100
Adam <a.g@poczta.onet.pl> writes:

> Dnia Fri, 02 Feb 2024 15:57:16 +0100, NNTP Surfer napisał(a):
> Zauważ, że większośćdysków serwerowych oraz w NAS i SAN pracuje
> pionowo.

Niby tak, ale jestem w stanie uwierzyć że to zabieg w stylu sztucznego
postarzania produktu. Nikomu się nie opłaca sprzedawać długowiecznych
przedmiotów więc przymykają oko na użytkowanie produktu niezgodnie z
instrukcją.

> Chodzi o parkowanie głowic.
> W pionie jest bezpieczniej, gdyż na ramiona nie działa dodatkowa siła
> grawitacji, a począwszy od dysków RLL głowica gania bardzo blisko
> talerza.

Równie dobrze można powiedzieć że lepiej jest gdy dyski leżą bo NAS
najczęściej kołysze się na biurku w lewo i prawo a żadko kiedy biurko
podskakuje do góry.